Pathé zet memes in om klantvragen te beantwoorden

Pathé zet memes in om klantvragen te beantwoorden
  • Online
  • 2 okt 2018 @ 12:01
  • 10683 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaKlanten

Pathé zet memes (grappige plaatjes) in om vragen van bezoekers op de website te beantwoorden. De memes zijn door de bioscoopketen zelf bedacht, de techniek komt van de hand van CX Company.

De digitale vraagbaak is gebouwd met DigitalCX, een platform waarmee bedrijven met een hoog klantcontactvolume zelf vragen en antwoorden voor geautomatiseerde klantconversaties schrijven en implementeren in hun websites en messaging platforms. Ook kunnen er chatbots mee worden geprogrammeerd.

Via de digitale klantenservice geeft Pathé antwoord op vragen over parkeren, abonnementen of rolstoelen. 'De gifjes en memes zijn een goede manier om ons klantcontact dynamisch en vrolijk te houden', zo laat Hanna Tiel, manager customer care bij Pathé, weten.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken