Nederlandse Vacanceselect naamgever Europese kampeergigant

Nederlandse Vacanceselect naamgever Europese kampeergigant
  • Online
  • 29 nov 2018 @ 10:58
  • 10350 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • E-commerce

De naam van het oorspronkelijk Nederlandse Vacanceselect zal nu gelden voor de gehele Vacalians Group, Europees grootste outdoor- en campingorganisatie. De internationale kampeergigant zal als Vacanceselect Group een nieuw marketing- en digitaal initiatief lanceren: Vacanceselect.com.

Deze stap is nodig om de samenvoeging van zijn online platforms in Europa te versnellen. Daarnaast zal een ambitieus loyaliteitsprogramma worden gestart.

In mei 2018 kondigde de Vacalians Group de overname aan van het Nederlandse Vacanceselect, gevestigd in Alkmaar. Deze overname paste in de strategie uit te groeien tot Europees leider in de branche. De nieuwe overkoepelende naam voor de Vacalians Group is de volgende stap in deze ambitie en nodig om het merkenportfolio te vereenvoudigen. In de komende jaren zal Vacanceselect uitgroeien tot het belangrijkste Europese digitale reserveringsplatform van de groep, dat alle gespecialiseerde onderliggende merken zal hosten. Zo zullen Tohapi, Canvas, Selectcamp en Adriatic Kamp, specialisten op het gebied van mobile home- en glampingvakanties, zichtbaarder worden voor alle Europese klanten van de groep.

Europees uitbreidingsplan

Met deze tweeledige aanpak zal de nieuwe Vacanceselect Group, dat van oorsprong al zeer actief was in Noord-Europa, zijn distributie- en loyaliteitsactiviteiten in Frankrijk en Zuid-Europa geleidelijk uitbreiden. De merken Tohapi en Canvas zullen tegelijkertijd profiteren van sterkere directe distributiekanalen in Noord-Europa. Alle elementen van deze marketing en digitale transformatie voor de Vacanceselect Group zullen vanaf 3 december 2018 geleidelijk worden uitgerold.

Vacanceselect Group biedt een portfolio van ruim 31.000 campingaccommodaties, meer dan 1.200 bestemmingen verspreid in 16 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken