[onderzoek] Consumenten en Twitter

[onderzoek] Consumenten en Twitter
  • Online
  • 7 nov 2018 @ 09:01
  • 4853 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaOnderzoek

Twitter heeft in samenwerking met Kantar Media een Europees onderzoek uitgevoerd bij meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder 4.800 Twitter-gebruikers. Aandachtspunten: wanneer wenden consumenten zich tot Twitter, hoe maken consumenten gebruik van Twitter en waarom blijken Europeanen op Twitter een aantrekkelijke doelgroep voor merkcommunicatie?

Uitkomsten

  • 76% van de Europeanen op Twitter deelt mening over hun favoriete onderwerpen (bij algemene internetgebruikers is dat 69%)
  • 64% van de Europeanen wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers 53%)
  • 66% deelt regelmatig hun mening
  • 78% volgt actief de mening van andere mensen over producten en diensten
  • 79% ontdekt sneller nieuwe dingen dan gemiddeld (internetgebruikers 73%)
  • 75% is ruimdenkend over nieuwe dingen (internetgebruikers 70%)
  • 58% wil graag de eerste zijn die nieuwe dingen uitproberen (internetgebruikers 44%)

Barry Collins, Senior Director van Twitter Client Solutions: ‘Terwijl veel andere platformen draaien om “Kijk mij eens” zegt Twitter “Kijk daar eens naar”. Dit maakt Twitter uniek. Mensen op Twitter zijn ruimdenkend en nieuwsgierig. Ze willen nieuwe dingen ontdekken, delen en bespreken met de community. Daarom zijn ze een waardevolle doelgroep voor adverteerders.’

Merkbewust en loyaal: een aantrekkelijke doelgroep

Europeanen op Twitter blijken ook in andere opzichten een bijzonder aantrekkelijke doelgroep te zijn voor merkcommunicatie. 55% is best bereid meer te betalen voor producten van hoge kwaliteit (internetgebruikers 46%), vooral als het product van een favoriet merk komt (52 versus 43%). Zodra een merk het vertrouwen van mensen op Twitter heeft gewonnen, nemen ze vaak deel aan loyaliteitsprogramma’s.

Headerfoto: Rawpixel via Unsplash

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken