30 procent van het internetgebruik gebeurt in 2020 zonder scherm

30 procent van het internetgebruik gebeurt in 2020 zonder scherm
  • Online
  • 19 dec 2018 @ 10:22
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Marketingtechnology

Organisaties staan er nog onvoldoende bij stil dat maar liefst dertig procent van het internetgebruik in 2020 zonder scherm zal verlopen. Voor hen is het dan ook urgenter dan ooit om te investeren in hun naamsbekendheid.

Dat stelt Christiaan Pol, directeur van online marketingbureau Brandfirm.

Gartner publiceerde een rapport met daarin een aantal voorspellingen welke disruptieve technologieën impact zullen hebben. Voor 2020 voorspelt Gartner bijvoorbeeld dat er zo’n honderd miljoen consumenten zullen shoppen in Augmented Reality (AR). Ook zal dertig procent van het internetverkeer zonder scherm plaatsvinden. Dat valt onder meer te verklaren door de opkomst van slimme speakers, zoals Google Home en Amazon’s Echo.

Alexa

Pol: ‘Stel je voor hoe een consument jouw merk zal beleven zonder een scherm. Wat blijft er over van jouw propositie, als iemand aan Alexa vraagt om vuilniszakken te bestellen. Wat betekent dat voor jouw webshop, als jij handelt in vuilniszakken? Voice is in opkomst en een aanjager van schermloos internet. De reactie van webshops is dat ze hun webshop optimaliseren voor Voice. Dit is belangrijk, maar nog belangrijker is om je brand te optimaliseren voor schermloos internet.’

Autoriteit

Organisaties moeten dan ook een groot en relevant bereik nastreven, aldus Pol. Hij merkt daarbij op dat dit niet alleen maar voor de grootste organisaties is weggelegd. ‘Door de komst van nieuwe advertentiemodellen als Digital Out Of Home (DOOH), Programmatic TV en -Radio en Social Advertising, kan elke organisatie een autoriteit in een bepaald vakgebied worden. Dat komt doordat traditionele reclamekanalen als tv en Out of Home ook vernieuwen en goed getargete campagnes mogelijk maken. Zo experimenteerde Talpa in oktober al met persoonlijke Tv-reclame.’

Out of home

De innovatie rondom Out of Home campagnes vindt Pol zo mogelijk nog interessanter. ‘Digital Out of Home maakt het mogelijk om content aan te bieden en deze campagnes te optimaliseren op basis van actuele en real-time data. Zo combineer je het massabereik van de traditionele OOH en het dynamische karakter van Programmatic Advertising: het beste van beide werelden. Organisaties die zich willen voorbereiden op de realiteit van 2020, kunnen met deze nieuwe advertentiemogelijkheden op een betaalbare manier aan hun merk werken.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken