KLM informeert thuisfront via nieuwe WhatsAppservice

KLM informeert thuisfront via nieuwe WhatsAppservice
  • Online
  • 14 dec 2018 @ 08:00
  • 8916 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • WhatsApp

KLM heeft de WhatsAppservice Family Updates uitgerold. Met deze dienst kunnen vrienden en familieleden van passagiers via WhatsApp op de hoogte gehouden worden van de vluchtstatus. Het bedrijf voorziet hiermee in de behoefte van klanten om het thuisfront zo snel mogelijk te informeren.

Passagiers van KLM die hun boardingpass via WhatsApp ontvangen, krijgen een uitnodiging om gratis gebruik te maken van Family Updates. De luchtvaartmaatschappij stuurt het thuisfront van de deelnemende passagiers vervolgens een bericht zodra het vliegtuig in de lucht is. Direct na de landing ontvangen de leden van de WhatsAppgroep opnieuw een bericht. Ook bij vertragingen wordt het thuisfront op de hoogte gesteld.

Naast deze geautomatiseerde berichtgeving, kunnen de groepsleden ook vragen stellen over de voortgang van de vlucht. KLM kan niet meelezen met de berichten die de groepsleden elkaar in de WhatsAppgroep sturen. Na het versturen van het aankomstbericht, verlaat KLM de groepsapp. De WhatsAppgroep blijft beschikbaar voor het delen van vakantiefoto’s- en updates. Alle berichten zijn beveiligd door end-to-end encryptie van WhatsApp.

KLM zegt de eerste luchtvaartmaatschappij te zijn die via WhatsApp familie en vrienden van passagiers op de hoogte houdt. Family Update is ook beschikbaar in het Engels. Bij succes wil KLM de dienst in de toekomst uitbreiden naar andere kanalen en talen.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken