Nano-influencers spinnend het jaar uit met Whiskas: 7.290 digitale challenges voltooid

Nano-influencers spinnend het jaar uit met Whiskas: 7.290 digitale challenges voltooid
  • Online
  • 29 jan 2019 @ 09:17
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketingCampagnes

Mediacom en C.Journey werkten afgelopen tijd nauw samen om nano-influencers in te zetten voor petfoodmerk Whiskas Casserole. 1.800 kattenliefhebbers werden uitgedaagd om on- en offline word-of-mouth te realiseren.

De campagneperiode viel tussen Sinterklaas en Kerst, nu zijn de resultaten bekend. 

Nano-influencers
Bureau C.Journey beschikt over een panel met 80.000 nano-influencers. Dit zijn consumenten die hebben aangegeven graag nieuws, producten en wetenswaardigheden te delen met anderen. Uit dit panel werden 1.800 katteneigenaren geselecteerd. Ze kregen een aantal pakjes Whiskas Casserole toegestuurd.

Meer dan 7.000 challenges voltooid
De nano-influencers van C.Journey werden dagelijks via hun mobiele telefoon of per e-mail geactiveerd om een missie uit te voeren, vertelt Edward Hissink. Hij is creatief directeur bij C.Journey en verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het concept. 'Die missie focuste bijvoorbeeld op user generated content ofwel UGC: de nano-influencers deelden een filmpje of foto op social media van hun kat die geniet van Whiskas Casserole. Ook werden ze aangespoord om offline gesprekken over Whiskas Casserole te voeren en om pakketjes uit te delen aan buren en kennissen. Zeven dagen lang voerden de nano-influencers een andere missie uit. In totaal zijn er 7.290 dag challenges voltooid, die bij elkaar voor een bereik van 323.800 consumenten hebben gezorgd.'

Van offline naar online
De Whiskas Casserole pakketjes die werden weggegeven waren voorzien van een QR-code. Zo konden degenen die het ontvingen ook deelnemen aan de online ervaring. Hier werd ze gevraagd om hun mening en om UGC. Dit leidde snel tot inzichten over hoe nieuwe gebruikers met het product omgingen.

Gamification
'Om de katteneigenaren actief deel te laten nemen in de quizzes, maakte C.Journey gebruik van gamified ervaringen. Elke dag selecteerde de deelnemende nano-influencer een missie door het spinnen van het "Whiskas Casserole-Buzzwiel" (zie onder in stilstand, red.) en dat leverde de deelnemer punten op. Het gebruik van gamification en punten werkt motiverend, als een beloning,’ vervolgt Hissink, ‘Zo houden we het interactief, en vinden mensen het ook echt leuk om met het product aan de slag te gaan.’
(PvWK)

Credits
Verantwoordelijk marketeer bij Whiskas (onderdeel Mars): Sylvie Pirson
Verantwoordelijk bij Mediacom: Melissa Spoor
Verantwoordelijk bij C.Journey: Arienne Smith-Westerhout
Creatie: Edward Hissink, Matthijs Smit, Ilse Luitjes
Community Management: Milou van der Erf



beeld boven: C.Journey, Amsterdam

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken