PAY. toont groeiambities

PAY. toont groeiambities
  • Online
  • 8 jan 2019 @ 11:05
  • 7312 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Online betalen

PAY., een van Nederlands grootste payment service providers, heeft de Belg Marc Dumortier (links op foto) benoemd tot Chief Executive Officer. Hij gaat zich richten op het commercieel uitbouwen en internationaal laten groeien van het bedrijf.

PAY. is een payment service provider (PSP) die dagelijks miljoenen euro’s verwerkt voor 2.500 webshops en retailers in Nederland en België. Daarnaast biedt PAY. bruikbare data-insights en benchmarking waarmee klanten, veelal middelgrote webwinkels en fysieke retailers, hun business en online processen optimaliseren.

Europees

De uit België afkomstige Dumortier is ruim 25 jaar werkzaam in de payment wereld in verschillende C-level management functies, met de focus op commerciële groeistrategieën en productinnovaties bij onder meer Atos, MasterCard, American Express, EMS en Global Blue. ‘Onze ambitie is om binnen vijf jaar de nummer twee payment service provider (PSP) van Nederland te zijn en dat in 2022 meer dan 20 procent van al het betalingsverkeer in ons land via PAY. wordt afgehandeld. Ook willen wij verder groeien in België en van start gaan in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.’

Na ruim zeven jaar als CEO te hebben gewerkt gaat Olaf Kok, oprichter van PAY., zich focussen op de technologie en het productaanbod in zijn rol als Chief Operations Officer. Dumortier voegt hieraan toe: ‘Olaf en ik zijn complementair aan elkaar, en we focussen ons beiden op onze sterkste punten. Ik ga me nog meer richten op het optimaliseren van de business en betaalprocessen van onze klanten door middel van data-insights en benchmarking.’

Innovatie en onafhankelijkheid

Een van de speerpunten voor Kok is innovatie. ‘PAY. was de eerste die het de consument mogelijk maakte om te betalen met een QR-code via iDEAL. Ook hebben we een tool ontwikkeld met een dynamische QR-code. Dit wil zeggen dat slechts één QR-code nodig is voor verschillende betaalmomenten, waarbij de prijs steeds kan variëren. Deze code wordt gebruikt voor facturatie, incassobetalingen of boetes. Dit scheelt de incasserende partijen veel tijd. Ze hoeven de betalingen niet meer handmatig aan te passen, omdat ze aan één QR-code genoeg hebben.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken