KLM lanceert AR-campagne

KLM lanceert AR-campagne
  • Online
  • 19 apr 2019 @ 12:05
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaCampagnesAIContent

Luchtvaartmaatschappij KLM lanceert een augmented reality-campagne om op Facebook zijn bestemmingen te promoten. Met één druk op de knop waant men zich nu in steden als Taipei, Stavanger en Edmonton.

Augmented reality verbindt kortgezegd de realiteit en de virtuele wereld. Middels deze technologie kan de consument nu KLM-bestemmingen ontdekken en verkennen voordat hij/zij een ticket boekt. Hoewel de eerste testfase zich op bestemmingen richt, wil KLM in de toekomst ook producten en diensten aanbieden met AR-technologie.

Verbazingwekkend

Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij KLM, laat weten: 'AR verandert de wereld. Consumenten ontdekken deze functionaliteit meer en meer in hun dagelijkse leven. Het biedt ook een nieuwe mogelijkheid om volgers van KLM in staat te stellen minder bekende en verbazingwekkende bestemmingen via sociale media te ontdekken.' En dit is nog maar het begin, stelt Groeneveld. 'In de hoop passagiers te kunnen helpen en trouw te blijven aan onze pioniersgeest, anticiperen we al op nieuwe AR-toepassingen. We willen blijven optreden als de onbetwiste leider van digitale services in de luchtvaartindustrie.'

Probeer het hier zelf uit.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken