Willem van Oranje beantwoordt online vragen

Willem van Oranje beantwoordt online vragen
  • Online
  • 25 apr 2019 @ 10:47
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • WebsiteMaatschappijKunst & CultuurKennissessie

Uitgeverij ThiemeMeulenhoff en Helpr brengen Willem de Zwijger tot leven met de lancering van een educatieve chatbot.

Ter ere van Koningsdag kunnen bezoekers van alle leeftijden op chatmetwillem.nl vragen stellen aan Willem van Oranje. De virtuele Willem beantwoordt de vragen direct online.

Het initiatief is een spin-off van de educatieve chatbot van Helpr voor de onderwijsmethode Feniks (geschiedenis) van ThiemeMeulenhoff. De chatbot is bedoeld voor iedereen die belangstelling heeft in het leven van Willem van Oranje en de geschiedenis daaromheen.

Waarom heet u eigenlijk Van Oranje? Met wie was u getrouwd? Hoe zat dat met de Akte van Verlatinghe? Het zijn zomaar wat vragen die geïnteresseerden kunnen stellen aan Willem de Zwijger aka Willem van Oranje. Onze Vader des vaderlands loodste de Nederlanden door de Tachtigjarige Oorlog, wat uiteindelijk uitmondde in de onafhankelijkheid in 1581.

Leerproces

Jaap Koelewijn, oprichter van Helpr, laat weten: 'In onze chatbots passen we didactische technieken toe om leerlingen te helpen in hun leerproces. Zo stellen sommige chatbots ook vragen om leerlingen te activeren en om hun niveau te bepalen. Op basis daarvan geeft de chatbot gerichte antwoorden en eventueel extra uitleg, bijvoorbeeld met video's. In de chatbot met Willem van Oranje zetten we deze technieken ook in. Leerlingen kunnen educatieve chatbots dit schooljaar al gebruiken in verschillende methodes van ThiemeMeulenhoff.'

Ga voor meer informatie naar de website.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken