Slimme speaker in 500.000 huishoudens

Slimme speaker in 500.000 huishoudens
  • Online
  • 20 mei 2019 @ 11:21
  • 14488 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekDigitaal

Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens is in het bezit van een slimme speaker. Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij de consumenten nog wel.

Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

De meeste consumenten zijn nog niet bekend met slimme speakers (56%). Dit is van invloed op de aankoopintentie voor het komende jaar. Slechts 3% is van plan een slimme speaker aan te schaffen (240.000 huishoudens). Eén op de zes (16%) consumenten twijfelt of ze binnen nu en een jaar een slimme speaker gaan kopen. De Google Home heeft de hoogste naamsbekendheid binnen de productcategorie, bijna een kwart van alle Nederlanders kent deze slimme speaker van naam.

Als belangrijkste reden om geen slimme speaker te kopen noemt men een te hoge prijs (34%). Daarnaast vindt men het product vaak overbodig (25%) of de meerwaarde ervan nog te beperkt (26%). Eén op de acht consumenten (12%) geeft aan het product niet te vertrouwen.

Bekijk meer onderzoekscijfers hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken