Toyota zoekt vieste diesel van Nederland

Toyota zoekt vieste diesel van Nederland
  • Online
  • 9 mei 2019 @ 15:33
  • 10943 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • AutomotiveCampagnes

Met de nieuwe We want your diesel-campagne gaat Toyota op zoek naar de meest vervuilende auto van Nederland. De auto wordt daarna gesloopt en de eigenaar krijgt gratis een nieuwe Toyota Corolla hybrid electric.

Voorafgaand aan de campagne - er komen TVC, radiocommercial en online uitingen - kreeg PanelWizard de opdracht onderzoek te doen naar wat men weet over luchtvervuiling door auto’s. 1114 Nederlanders deden hieraan mee. De resultaten tonen aan dat ruim 60% van de ondervraagden geen idee heeft wat zijn eigen auto uitstoot aan vuile lucht en schadelijke stoffen. Ook blijkt dat men niet goed weet welke auto’s vervuilend zijn. Iets meer dan de helft is ervan op de hoogte dat er uitstootnormen gelden, maar vrijwel niemand (90% van alle deelnemers) weet wat de Euro-normen daadwerkelijk inhouden en wat de verschillen ertussen zijn.

Schonere lucht

Met 80% is de ruime meerderheid het erover eens dat de lucht schoner moet. 67% vindt dat het inruilen van een diesel voor een hybride auto daar een goede oplossing voor is, omdat die zuiniger, betaalbaar en veel minder vervuilend zijn. 9 van de 10 ondervraagden zou best willen overstappen op een volledig elektrische auto, maar vind dit nu nog te duur in aanschaf.

‘Met deze campagne hopen wij mensen bewust te maken van wat hun auto uitstoot. Om een verschil te maken moeten er iets veranderen. Als we alle vieze diesels zouden kunnen inruilen voor een schonere hybride, dan wordt de lucht die wij en onze kinderen inademen een heel stuk schoner. En om een begin te maken gaan wij op zoek naar de vieste diesel (die wij zullen slopen) en geven de eigenaar ervan een nieuwe, schonere Toyota hybride,’ aldus Toyota Nederland.

Insturen

Iedereen kan tot 13 mei zijn vervuilende diesel opgeven via www.toyota.nl/we-want-your-diesel en maakt daarmee kans op een naar eigen zeggen 166 x minder vervuilende auto. Tijdens het sloopevent op 18 mei wordt live onderzocht en bekendgemaakt wie uit de top 10 van de meest vervuilende auto’s een Toyota Hybrid wint.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken