Artis ontwikkelt met start-up Close mobiel platform

Artis ontwikkelt  met start-up Close mobiel platform
  • Online
  • 18 sep 2019 @ 09:03
  • 10769 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AppsMarketingVR

Artis gaat een samenwerking aan met Close, een mobiel marketingplatform voor de live entertainmentindustrie, voor de ontwikkeling van de gratis Close to Artis app. Betrokkenen Heleen Rouw en Kiliaan Toorenaar vertellen.

Deze app biedt bezoekers meer informatie en uitleg voor, tijdens en na een bezoek aan het park of Artis-Micropia. Zo deelt Artis via de app het laatste nieuws en speciale activiteiten, maar is er ook praktische informatie zoals toegangskaarten, openingstijden, plattegrond en veelgestelde vragen te vinden. De app is vanaf heden beschikbaar voor online kaartkopers en gratis te downloaden in de App en Android store.

Heleen Rouw namens Artis: 'We willen onze bezoekers stimuleren en inspireren goed voor de wereld om ons heen te zorgen, terwijl ze genieten van de dieren, planten en bomen in het park en de onzichtbare wereld van microben in Micropia ontdekken. Naast een plek is Artis ook een verhaal wat we breder willen vertellen, want zorg voor de natuur en dus de wereld om ons heen is belangrijker dan ooit. Met onze ruim 1,4 miljoen bezoeken per jaar kunnen we hierbij een belangrijke rol spelen. Dan kan met deze app nog meer en beter vooraf, tijdens maar ook na het bezoek op de manier zoals onze bezoekers er behoefte aan hebben. Of je nou meer wilt weten over hoe jij iets kan doen om goed voor onze wereld om ons heen te zorgen of je bijzondere momenten van de dag met anderen wilt delen, dat is allemaal waardevol. Hierdoor verhogen we de voorpret en geniet de bezoeker ook langer na van hun bezoek aan Artis.'

Kiliaan Toorenaar, ceo en oprichter van Close: 'Artis is zoveel meer dan alleen een park. Met Close bieden we Artis een platform waarmee ze een eigen kanaal hebben om hun verhaal te vertellen en de relatie met bezoekers te versterken. Hiermee krijgt de bezoeker een rijkere beleving, terwijl Artis toegang heeft tot meer klantdata waarmee ze hun klanttevredenheid kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door op het juiste moment te melden dat de dierverzorger van de leeuwen zijn verhaal vertelt aan een gezin dat heeft aangegeven interesse te hebben in roofdieren.'

De app is vanaf heden beschikbaar voor online kaartkopers en gratis te downloaden in de App en Android store, meldt Toorenaar. De app is zowel in het Nederlands als Engels beschikbaar. 
(PvWK)

Over Close
'Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven. Via een op chat gebaseerde app kan eenvoudig informatie worden gedeeld met bezoekers direct na ticketaankoop, maar ook tijdens en na events. Het Nederlandse bedrijf haalde een investering van drie miljoen euro op om verder te groeien. Producent Stage Entertainment, sterrenrestaurant The Jane, de Koninklijke Nederlandse Wandelbond en Orange Lions zijn al klant. Meer informatie: www.thecloseapp.com.'
(bron: Close)

Over Artis
'In Artis inspireren en stimuleren wij een breed publiek verantwoordelijk met natuur om te gaan. Artis met haar 27 rijksmonumenten bestaat uit een historisch stadspark, het internationaal bekroonde museum Artis-Micropia en het Artisplein met het aanliggende Artis-Groote Museum, Artis-café restaurant de Plantage en de Artis-Studio. Artis, dat sinds 1838 bestaat, is een stichting en een officieel erkend goed doel met het CBF-Keur en de Anbi-status. Artis houdt van al het leven. Artis Leeft.'
(bron: Artis)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken