Patagonia Action Works zet voet in Europa

Patagonia Action Works zet voet in Europa
  • Online
  • 25 sep 2019 @ 09:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • WebsiteMaatschappijActivatie

Outdoorkledingbedrijf Patagonia lanceert Action Works in Nederland, een digitaal platform dat moet helpen de planeet te beschermen. Het platform ondersteunt milieuactivisme door mensen te verbinden met plaatselijke organisaties in Europa en Noord-Amerika.

Via het platform kunnen gebruikers hun vaardigheden en tijd inzetten, petities ondertekenen, plaatselijke evenementen ontdekken en geld doneren aan goede doelen in hun omgeving. De milieuorganisaties op het platform komen uit de hele wereld, zoals de in Nederland gevestigde organisaties Urgenda, Fossielvrij en Follow This.

De Europese lancering volgt op het bescheiden succes van het platform in Noord-Amerika, waar een half miljoen mensen via het platform actie ondernamen om milieu-initiatieven te ondersteunen.

Het online gemeenschapsgerichte platform vormt het volgende hoofdstuk in de 45-jarige geschiedenis van activisme van Patagonia. Het donatieprogramma van het bedrijf, 1% for the Planet, is een wereldwijde beweging die is opgericht door de oprichter van Patagonia, Yvon Chouinard en natuurbeschermer Craig Mathews. De steun van het bedrijf voor lokale milieuorganisaties bedraagt in totaal ruim 100 miljoen dollar. Veel van deze non-profitorganisaties hebben beperkte middelen tot hun beschikking. Met behulp van Patagonia Action Works wil het bedrijf deze groepen de kans geven meer invloedrijk en effectief te worden.

Ga voor meer informatie naar de website.

Beeld door Andrew Burr.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken