Slinger: deel je lege autostoelen via WhatsApp

- Online
- 26 sep 2019 @ 11:22
- 14674 x gelezen
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StartupMVOApps
- 26 sep 2019 @ 11:22
- 14674 x gelezen
- Jeroen Mirck
Slinger is vandaag geïntroduceerd: een gratis app waarmee vrienden, teamgenoten en festivalbezoekers lege autostoelen kunnen delen via WhatsApp. De oprichters hebben een duurzame missie: 'Handig en schoon: minder verkeer betekent minder uitstoot.' KNVB en Justdiggit zijn partner.
Slinger is gratis en beschikbaar voor iOS en Android. De app is ontwikkeld om de CO2-uitstoot te verlagen. Wie één of meer lege stoelen heeft in zijn auto, kan deze nu eenvoudig delen via WhatsApp en vult zo zonder gedoe zijn auto. 'Organisaties en sponsors van evenementen krijgen ook de gelegenheid via Slinger hun CO2-emissies te compenseren', melden de initiatiefnemers.
KNVB en Justdiggit
Naar schatting worden er in Nederland jaarlijks 1 miljard kilometer gereden naar sportwedstrijden, festivals en events. Zo verwacht de evenementenbranche dit jaar ruim 1100 festivals met een totaal van 19,5 miljoen bezoekers. En worden er jaarlijks meer dan 300 miljoen kilometers gereden met de auto in het Nederlandse voetbal. Door het introduceren van de simpele en gratis techniek kan de besparing behoorlijk oplopen.
Voor de lancering van de bètaversie is een samenwerking aangegaan met de KNVB, die in de app mogelijkheden ziet om de CO2-voetafdruk van het Nederlandse voetbal te verlagen. Er wordt samengewerkt met Justdiggit, bekend van de grootschalige landschapsherstelprojecten, die zich als partner inzet om de CO2-uitstoot te reduceren.
Tikkie voor meerijden
Slinger noemt zichzelf de Tikkie van het meerijden. Naast de eenvoudige app is er een online dashboard waar organisaties de 'Slingers' naar hun event kunnen compenseren. Zo worden bezoekers en organisatoren onderdeel van de oplossing. De bezoekers rijden met elkaar mee, en de evenementorganisatie of een van haar partners beloont dit door geld te geven aan een CO2-uitstoot reducerende projecten.
De bureaus Liebe Leute en Lama Lama werkten samen om Slinger te ontwikkelen. 'We vinden dat we als creatieve bureaus een verantwoordelijkheid hebben te nemen', zegt Marvin Pupping van Liebe Leute. 'Door techniek, creativiteit en netwerk in te zetten, willen we een bijdrage leveren aan een duurzamer mobiliteitslandschap.'
Jort Boot van Lama Lama: 'De mobiliteitsmarkt is een hele grote markt; het zou fantastisch zijn als we met deze simpele tool en ons credo "Stuur een appie, geef een Slinger" een grote impact kunnen maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Aviko verschuift marcom-focus naar... 01-07-2022
- 1,2 miljoen online gokkers in... 30-06-2022
- Virtuele influencer Esther gaat... 29-06-2022
- Veronique Bouree Sales Director... 22-06-2022
- Bedrijven gaan standaard ontwikkelen... 22-06-2022
- TikTok moet meer onderscheid reclame... 21-06-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference