Smart IM vindt groeipartner in Capital A

Smart IM vindt groeipartner in Capital A
  • Online
  • 1 okt 2019 @ 12:26
  • 11081 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Partnership

Capital A heeft een meerderheidsbelang genomen in het online marketingbureau Smart IM, bekend op het gebied van SEO en SEA (Google top 3-agency), CRO en content. Recentelijk werd al bekend dat het bureau ook een samenwerking is aangegaan met OBAN International.

Capital A, voorheen bekend als ABN AMRO Participaties, investeert in volwassen bedrijven in de top van hun sector. Doorgaans investeert Capital A gemiddeld 5 tot 35 miljoen euro per investering in bedrijven met realistische groeipotentie. Het bedrijf is hierbij kritisch in haar selectie. Quinten Birkhoff, investmentmanager bij Capital A: ‘Smart IM is actief in een groeiende markt, en heeft technologie ontwikkeld die voor grote schaalbaarheid zorgt. Wij zijn verheugd samen met Smart IM deze kansrijke toekomst tegemoet te gaan.’

CEO en medeaandeelhouder Bas de Goeje: 'We zijn enorm verheugd over deze baanbrekende totstandkoming, waarmee onze schaalvergroting in een stroomversnelling terechtkomt.' De samenwerking met Capital A opent voor Smart IM nieuwe deuren om haar toppositie te onderstrepen, en om in de toekomst nog meer krachtige samenwerkingen aan te gaan. 'Ook onze medewerkers biedt het ontzettend mooie kansen om zich verder te ontplooien en mee te groeien met de organisatie.'

Autonome groei

Smart IM ziet in Capital A de partner bij uitstek om verdere groei te realiseren. ‘Na zestien jaar voelt het als een kroon op mijn werk dat Smart IM met nieuwe aandeelhouders een veelbelovende toekomst in gaat,’ zo vertelt Robin Freyer – nog steeds medeaandeelhouder – trots. De focus ligt op het realiseren van autonome groei en het uitbreiden van de dienstverlening door middel van overnames. De nieuwe aandeelhouders hebben daarvoor de Avalanche Digital Group opgericht. De ambitie van Smart IM is daarbij om in een aantal jaar uit te groeien tot leidend digitaal marketingbureau van Nederland. Eigen technologie, inhouse tooling en het inzetten van big data staan hierbij vanaf dag één centraal. Max Rens, grondlegger van de unieke inhouse technologie en tooling, zal dan ook een functie in het bestuur bekleden, om zo de kennis en expertise te waarborgen.

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken