Snap introduceert dynamic product ads

Snap introduceert dynamic product ads
  • Online
  • 14 nov 2019 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automated trading

Met deze nieuwe techniek van Snap kunnen adverteerders op Snapchat realtime advertenties maken, gebaseerd op een productcatalogus met duizenden producten.

Voor gebruikers betekent het volgens Snap dat ze relevantere advertenties te zien krijgen gebaseerd op hun interesses. Snap meent dat de techniek het kwaliteitsniveau van dynamic ads en daarmee de waardering zal verhogen. Adverteerders kunnen hierdoor hun ROI voor adverteerders verbeteren.

Met dynamic product ads kunnen adverteerders op Snapchat realtime ads laten zien

Met de introductie van Ads Manager en auction twee jaar geleden is Snapchat naar eigen zeggen naar een geavanceerd marketingkanaal gegroeid met veel mogelijkheden tot afstemming op verschillende doelgroepen. Populaire tools zijn onder andere Snap Pixel, Product Ads en Shopify-integraties. Meest recent kwam daar het Snap Select programma bij en een update aan de non-skip zes seconden videocommercials.

Automatische aanpassing

Dynamic Product Ads is in de VS gestart en wordt nu wereldwijd uitgerold. Snap richt zich vooral op retail, e-commerce en andere direct-to-consumer merken. Dynamic Product Ads zijn te maken op basis van een groot assortiment creatieve templates, waarmee Snap de kwaliteitsstandaard van advertenties wil verhogen. Adverteerders kunnen volgens Snap veel sneller te werk gaan door een catalogus te synchroniseren en een doelgroep te kiezen, waarna Snap in realtime de ads bouwt. Als er veranderingen in het productaanbod zijn (bijv. prijs of beschikbaarheid) veranderen de ads automatisch, waardoor het een ‘always-on’ campagne is.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken