Decathlon stopt met gratis verzending

Decathlon stopt met gratis verzending
  • Online
  • 17 dec 2019 @ 11:58
  • 13136 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailE-commerce

Sportretailer Decathlon gaat per 2 januari verzendkosten invoeren voor alle thuisleveringen. Duurzaamheid voor zowel milieu als de portemonnee zijn de speerpunten.

Dit moet een positief effect hebben op de uitstoot van CO2 die vrijkomt bij het thuisbezorgen van een pakketje. Producten laten bezorgen in de filialen en retourneren blijft gratis.

Als bekend is online shoppen de laatste jaren gigantisch toegenomen. Dat zal Decathlon ook in het nieuwe jaar blijven doen, maar de sportwinkel is zich ervan bewust dat het bezorgen van pakketjes voor onnodige extra kosten en CO2-uitstoot zorgt. Om op een meer duurzame en efficiënte manier sportartikelen bij de consumenten te bezorgen, heeft Decathlon besloten om vanaf januari verzendkosten in te voeren op alle bestellingen.

Het uitgangspunt is een 'eerlijke prijs' voor iedereen. Decathlon kwam onder meer tot de conclusie dat zowel de kosten van de verzending als de retourzending enorm de pan uit rijzen. Deze kosten kunnen bespaard worden om zodoende bijvoorbeeld producten in prijs te verlagen en laag te houden. 

Laurens Spiele, e-commerce manager, laat weten: 'Een beter milieu begint nog steeds bij jezelf en het is aan zowel klant als webshop om een juiste balans te vinden en ervoor te zorgen dat ook toekomstige generaties nog lekker buiten kunnen sporten.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken