Ocean Cleanup sterkste merk op Instagram

- Online
- 18 mrt 2020 @ 10:28
- 15730 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Social media
- 18 mrt 2020 @ 10:28
- 15730 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
De afgelopen weken heeft Somention onderzoek gedaan naar de 100 belangrijkste Nederlandse merken op Instagram, de Instagram top 100. Uit kwartaalonderzoek van januari t/m maart 2020 blijkt @theoceancleanup het sterkste merk te zijn.
Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagramaccount en focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Er is gekeken naar zowel de grootte van de fanbase als naar de hoeveelheid reacties en likes.
Na The Ocean Cleanup volgen bol.com, de Efteling, het Van Goghmuseum, AH, Netflix, Unilever, myjewellery, het Anne Frankhuis en Walibi Holland.
Diederik Chevalier, CEO Somention: ‘Wanneer doe je het nu goed op Instagram als merk, krijgen wij vaak als vraag. Wij vinden interactie net zo belangrijk als het aantal volgers, misschien nog wel belangrijker. Je creëert pas fans wanneer je naar mensen luistert en in gesprek gaat.’
Ben Kortman, Social Media Manager The Ocean Cleanup: ‘We zijn vereerd met deze score. Het is mooi dat wij met behulp van onze social kanalen een verhaal kunnen vertellen dat bijdraagt aan het schoonmaken van de oceaan. Hoge engagement en een positief sentiment staan voor ons centraal, omdat we als non-profit ook van onze volgers afhankelijk zijn voor de financiering van ons project.’
The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie die zich bezighoudt met het ontwikkelen van technologie gericht op het opruimen van plastic afval in de oceaan. Dit doet de organisatie niet alleen door het plastic op te ruimen dat zich al in de oceaan bevindt, maar ook door te voorkomen dat nieuw plastic in de oceaan terecht komt.
De volledige top 100 van maart 2020 is hier terug te vinden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [big data] Jack Ma opgedoken21-01-2021
- Wijnand Jongen weg bij Thuiswinkel.org20-01-2021
- onderzoek Van Customer Experience... 20-01-2021
- Waarom online events in 2021 een... 18-01-2021
- Augmented reality app voor... 18-01-2021
- 1,7 miljoen vrienden bezoeken... 18-01-2021
MarketingTribune Events
- 22jan 2021
Inschrijven Shopping Awards 2021
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards