Nieuw sampling concept via webshops
- Online
- 9 jun 2020 @ 11:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Webwinkel
- 9 jun 2020 @ 11:19
- Sjaak Hoogkamer
Activatiebureau Dutch Moving Media lanceert vandaag een nieuw concept: online sampling. Online sampling geeft volgens het bureau merken de kans mee te liften op een specifieke doelgroep.
Directeur Pierluigi Jorritsma licht toe: ‘Het is een formule die de targeting van online marketing combineert met de impact van een sampling campagne en merken daarmee de hoogst haalbare marktconversie geeft.’
Het online sampling principe koppelt volgens Jorritsma merken aan webshops die de ideale afzetmarkt voor hun product kunnen faciliteren.
Het merk lift mee op de orders van de webshop en realiseert 100% zichtbaarheid bij een specifieke doelgroep, want niemand gooit een pakketje weg dat hij zelf heeft besteld.
Jorritsma: ‘Waar een merk met een offline sampling campagne het risico van verspilling op de koop toe neemt, is zij nu in staat de doelgroep te differentiëren op specifieke categorieën als leeftijd, interesse of geslacht. Ook het moment van zichtbaarheid kan een differentiatie zijn. Denk aan een automerk dat samples verspreidt via webshops met babyproducten vanuit de gedachte dat de meeste nieuwe auto’s worden aangeschaft als er gezinsuitbreiding komt.’
Omnichannel
Volgens Jorritsma weten zij precies via welke online netwerken een doelgroep kan worden bereikt of een moment van beleving kan faciliteren. ‘Hierdoor ontstaat er een interessant platform dat de voordelen biedt van een omnichannel marketing strategie. Een offline ervaring die wordt versterkt door online kanalen. De conversie als gevolg van een online sampling campagne ligt vanzelfsprekend hoger dan bij een offline campagne. Een beleving is namelijk meer waard als deze aan de juiste persoon of het juiste moment wordt gekoppeld.’
De conversie als gevolg van een online sampling campagne ligt vanzelfsprekend hoger dan bij een offline campagne.
Net als bij een offline sampling campagne staat de (offline) beleving centraal, maar de waarde van deze beleving wordt vergroot door doelgericht gebruik te maken van online netwerken. Jorritsma: ‘Voor merken is het essentieel om een beleving bij de klant teweeg te brengen. Pas als je een product ervaart, word je geactiveerd het product te kopen. Een webshop zit ook op de beleving; de beleving van het uitpakken van een pakketje. Online sampling is in staat de (offline) ervaring nog waardevoller te maken voor zowel het merk als de webshop.’
Het online netwerk bestaat inmiddels uit 2.000 webshops waaronder o.a. Montapacking.nl (met 700 webshops onder zich), Koopjedeal.nl, Dekbed-discounter.nl en Xenos.nl. Elke dag worden hier nieuwe webshops aan toegevoegd.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing