ANWB, Bol.com, ING, Coolblue en Greenchoice leiden WUA Digital Excellence Monitor

ANWB, Bol.com, ING, Coolblue en Greenchoice leiden WUA Digital Excellence Monitor
  • Online
  • 22 sep 2020 @ 07:59
  • 10947 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenZakelijk

Voor de Digital Excellence Monitor 2020 heeft WUA de digitale klantervaring onderzocht in 86 customer journeys in Automotive, Energie, Finance, Verzekeringen, Retail en Telecom, in 10 landen.

De veldwerkperiode is juli 2019 tot juli 2020, meer dan 20.000 consumenten namen deel. Hier de belangrijkste bevindingen.

Voor de Digital Excellence Monitor 2020 heeft WUA de digitale klantervaring onderzocht in 86 customer journeys in Automotive, Energie, Finance, Verzekeringen, Retail en Telecom. De veldwerkperiode is juli 2019 - juli 2020, meer dan 20.000 consumenten namen deel. Nieuw dit jaar: alle data is gepresenteerd in een interactief Dashboard dat na registratie beschikbaar is.

ANWB, Bol.com, ING en Coolblue hoogste CX-scores
In de Automotive branche pakt ANWB 'de dubbel', door dominantie in het Nederlandse private lease onderzoek. In de retail branche scoren Bol.com en Coolblue het hoogst. In Finance scoort ING het best op zowel desktop als smartphone. Op smartphone pakt ING in deze branche zelfs de volledige top 4 met ING websites in Duitsland, Spanje en Oostenrijk, melden de onderzoekers.


De Digital Excellence Monitor 2020: Facts & Figures
- Type: Vrije oriëntatie customer experience sales benchmark onderzoek, kwantitatief en kwalitatief
- Data veldwerk: juli 2019 - juli 2020
- Devices: 2 (desktop & smartphone)
- Industries: 6
- Landen: 10
- Unieke metingen: 86
- Beoordeelde websites: 372
- Respondenten: 20.440
- Respondent tijd: 817.600 minuten = 13.627 uur = 568 dagen.

Hoe online teams de Digital Excellence Monitor gebruiken
Met de Digital Excellence Monitor kunnen management- digitale marketing- en optimalisatieteams leren van de beste internationale websites, zien hoe ze presteren op kpi's zoals vindbaarheid, voorkeur en conversie in vergelijking met de internationale concurrentie. Ook kunnen ze op thema- en vraagniveau ontdekken waar ze de online klantervaring moeten verbeteren om zo meer online te verkopen, aldus WUA.

'WUA is marktleider in het benchmarken van digitale klantervaringen. Onze data gestuurde onderzoeksoplossingen en expert consultancy stellen organisaties in staat om websites en apps te optimaliseren, op basis van de digitale klantervaring van duizenden consumenten', zegt Matthijs van den Broek van het bedrijf, die bereikbaar is via deze link. (PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken