New Dutch Wave showcase en start ups op SXSW 2021

New Dutch Wave showcase en start ups op SXSW 2021
  • Online
  • 10 mrt 2021 @ 11:16
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieDigitaal

New Dutch Wave (NDW) brengt dit jaar een mooie selectie van Nederlandse beleidsmakers, ondernemers en de creatieve industrie naar South By South West (SXSW).

South by Southwest is een festival dat sinds 1987 jaarlijks in de lente wordt gehouden in Austin in de Verenigde Staten. In de beginjaren kende SXSW uitsluitend muzikale optredens. Het SXSW festival waar intussen de interactieve, film- en muziekindustrie samen komt en veel (digital) creatieven uit de internationale bureauwereld, zal dit jaar volledig online worden georganiseerd van 16 t/m 20 maart 2021.

NDW toont in zijn SXSW-showcase een selectie van de beste Nederlandse ideeën van talenten die de toekomst beter maken voor mens en planeet. Met de jaarlijkse deelname aan SXSW wil New Dutch Wave een versnelling in internationale samenwerkingen en innovatie teweeg te brengen. Daarbij speelt de stichting een rol als katalysator voor de verbinding tussen kunstenaars, ontwerpers, mediamakers, onderzoekers, startups, scale-ups, mkb’ers, corporates, bestuurders en investeerders.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb, VanMoof, Altin Gün en Nederlandse startups op het SXSW podium
Op 18 maart 2021 gaat Burgemeester Aboutaleb in gesprek over de energietransitie, de creativiteit en het innovatievermogen van de stad Rotterdam. Werner Vogels, de Nederlandse CTO van Amazon en Taco Carlier van VanMoof zijn de overige Nederlandse sprekers met een keynote op het virtuele hoofdpodium van SXSW. De Turks-Nederlandse psychedelische folk band Altin Gün en de Amsterdamse bassist en singer-songwriter Nana Adjoa zijn de artiesten die een showcase hebben op het SXSW Music festival. Nederlandse startups Dayrize.com, AlphaBeats, VideoWindoW zijn geselecteerd voor de SXSW Pitch.

Deelnemers New Dutch Wave showcase   
In de New Dutch Wave showcase komen startups, artiesten, designers, fotografen, beleidsmakers en talenten uit de creatieve sector naar voren, startups en doen onder andere de volgende talenten mee:

Barbera Wolfensberger - Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie voor onderwijs, cultuur en wetenschap, Creative Holland, House of Denim, Niet Normaal, Dutch Design Foundation, Dutch Digital Design, Thijs Biersteker, DuPho, de Melkweg, School of House, Solar Designer Marjan van Aubel, Designer Matilde Boelhouwer, DJ Lady Bee, DJ Jennifer Cooke, The Creative Chef, Eurosonic Noorderslag, Dutch Music Export, Gemeente Amsterdam, Groningen, Rotterdam, Zoku en nog veel meer, aldus de organisatie.

New Dutch Wave heeft daarnaast een virtuele booth op de SXSW Exhibition, waar de top van de wereldwijde creatieve wereld, vernieuwers en innovatieve leiders samenkomen. Zo biedt NDW de Nederlandse deelnemers de kans om nieuwe internationale contacten te leggen.

Creativiteit en samenwerking
Barbera Wolfensberger licht toe: 'Cultuur, creativiteit en verbeeldingskracht staan aan de basis van mensgerichte vernieuwing en innovatie. Zij hebben impact op onze maatschappij. Zo kan een film met een nieuw verhaal ertoe leiden dat een persoon tot andere inzichten komt, of in het groot kan de verbeeldingskracht van ontwerp leiden tot een nieuw perspectief op een maatschappelijke uitdaging zoals de energietransitie.'

Aanmelden Premiere NDW showcase
NDW gaat de première van haar showcase integraal uitzenden vanaf het SXSW podium. Geïnteresseerden die live de vertoning willen bekijken kunnen zich aanmelden via de website www.newdutchwave.com Het team van New Dutch Wave zal tijdens de premiere ‘live’ vanuit Zoku Amsterdam een Clubhouse sessie organiseren om 17:00 op 18 maart 2021.
(PvWK)

Over New Dutch Wave
New Dutch Wave (NDW) is er om ambitieuze Nederlandse ondernemers in de creatieve en innovatieve sector internationaal te presenteren. Ze omarmen de continue vernieuwing die inmiddels kenmerkend is voor deze industrie. NDW creëert ontmoetingsplekken waar de deelnemers in contact komen met bijzondere en interessante mensen uit de hele wereld. De organisatie komt voort uit de creatieve industrie zelf en is in 2016 tot stand gekomen. Ieder jaar sluiten meer dan 50 partners zich aan om tijdens SXSW gezamenlijk te laten zien waarom Nederland in de top tien staat van meest innovatieve en creatieve landen in de wereld. Creative Holland is een belangrijke partner en financier van stichting New Dutch Wave. Voor meer informatie zie: www.newdutchwave.com en www.sxsw.com.'

(bron: NDW/ SXSW)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken