Speciale app voor Big Green Egg
- Online
- 12 mei 2021 @ 09:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2021 @ 09:44
- Sjaak Hoogkamer
We Are You en Big Green Egg hebben een speciale app ontwikkeld voor de kamado BBQ. Het appteam, bestaande uit digitale experts van Big Green Egg en We are you, daagde Michèl Lambermon, Executive chef van Big Green Egg Europe uit om minder in recepten te denken.
In plaats daarvan wilden de initiatiefnemers weten hoe hij tot zijn recepten komt. 'Hoe hij ingrediënten bij elkaar brengt om een toffe smaak te creëren. Pak bijvoorbeeld de sparerib als basis. Die kan je roken, direct grillen, indirect grillen, noem maar op. En alle technieken hebben weer een ander effect op de smaak. Dat zijn dingen die de EGG hobbychefs willen leren en waarmee ze graag experimenteren. Dit bleek ook uit de enquête onder de nieuwsbriefontvangers, waarin we de behoeften peilden,’ legt Bas van Dun, digitaal strateeg bij We are you uit.
Online usability test
Ook het concept design werd uitvoerig online getest met de doelgroep. Jeanine de Vos, online marketeer bij Big Green Egg: ‘Het remote usability onderzoek gaf ons de mogelijkheid om in tijden waar fysiek afspreken erg lastig is, alsnog een kwalitatief onderzoek uit te voeren onder onze doelgroep. Dit hebben wij als zeer positief ervaren. Deelnemers werden digitaal 1-op-1 geïnterviewd en wij kregen de mogelijkheid om mee te luisteren en te kijken tijdens het interview. Dit gaf real life inzichten hoe het concept design werd ontvangen door onze doelgroep.’
Van Dun: ‘De deelnemers vonden het vooral verrassend dat de app je eigen samengestelde gerecht omzet naar een recept. Met de ingrediënten, gekozen opstelling en bereidingswijze.’ Daarachter zit een zogeheten Ruby on Rails middleware, met koppelingen naar de website en een mailmarketingsysteem waarin de gegevens van de gebruikers staan. Daarnaast is er een CMS opgezet, op basis van standaarden in combinatie met diverse maatwerktoevoegingen. Hierin beheert Big Green Egg alle producten, kooktechnieken, smaakmakers, bijgerechten, enzovoort. Via een koppeling naar de middleware komt alle content bij elkaar in de React Native app.
De app is verkrijgbaar als iOS en Android versie. Ondertussen werkt het team aan de volgende fase van de app: de community.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing