TUI laat fans in de laatste minuut scoren

TUI laat fans in de laatste minuut scoren
  • Online
  • 10 jun 2021 @ 16:57
  • 15495 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Met het de start van het Europees kampioenschap voetbal in het vooruitzicht, belooft TUI voetbalfans alvast een spannende slotfase. In de laatste minuut van de wedstrijden van het Nederlandse voetbalelftal kan een korting op een Last Minute worden gescoord.

‘Nu de wereld zich langzaamaan heropent en er ook weer naar een aantal Europese bestemmingen kan worden gereisd, neemt de vraag naar vakanties toe, ’aldus Niels van Veen, Branding & Campaign Marketeer bij TUI. ‘Veel Nederlanders willen hun zomervakantie dit jaar weer in het buitenland doorbrengen en boeken een Last Minute naar de zon. TUI speelt daar met deze actie op in.’

In de laatste minuut van de Nederlandse poulewedstrijden is op de actiepagina van TUI een kortingscode te vinden.

De kijker moet er op tijd bij zijn, want zodra de wedstrijd is afgelopen, verdwijnt deze weer. Deze kortingscode is een beperkte tijd geldig op een selectie van het aanbod Last Minutes.

Het idee voor de actie komt van UM. ‘Toen Covid-19 in Nederland nog heel ver van ons bed was, waren we bij UM al bezig met de sportzomer van 2020,’ aldus Bart Lakeman, Head of Strategy bij UM. ‘In een hackathon hebben we dit concept ontwikkeld waarmee TUI een rol kan pakken tijdens het EK. De laatste minuut van een wedstrijd kent een bijzondere spanning en bevat natuurlijk een parallel met een belangrijke propositie in de reisbranche. Ondanks dat dit idee een jaar in de koelkast moest, zijn we trots dat dit nu toch het levenslicht gaat zien tijdens het EK in verschillende creatieve mediaoplossingen.’

Voetbalfans hoeven niet bang te zijn dat zij door een spannende slotfase de actie van TUI vergeten. De promotie is deze week gestart in eigen kanalen, sociale en digitale media. Tevens kunnen fans zich aanmelden voor een herinnering, die vlak voor de laatste minuut van de wedstrijden als pushmelding wordt verstuurd via de TUI App.

Credits

Bureau (concept): UM/Yune (Merel Koster, Bart Lakeman, Evita Nales, Jasper Hulleman, Jade Koekkoek)

Klant: TUI (Niels van Veen, Marianne van Soomeren, Ana Henriques, Roosmarijn Quartier)

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken