TUI laat fans in de laatste minuut scoren
- Online
- 10 jun 2021 @ 16:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 10 jun 2021 @ 16:57
- Sjaak Hoogkamer
Met het de start van het Europees kampioenschap voetbal in het vooruitzicht, belooft TUI voetbalfans alvast een spannende slotfase. In de laatste minuut van de wedstrijden van het Nederlandse voetbalelftal kan een korting op een Last Minute worden gescoord.
‘Nu de wereld zich langzaamaan heropent en er ook weer naar een aantal Europese bestemmingen kan worden gereisd, neemt de vraag naar vakanties toe, ’aldus Niels van Veen, Branding & Campaign Marketeer bij TUI. ‘Veel Nederlanders willen hun zomervakantie dit jaar weer in het buitenland doorbrengen en boeken een Last Minute naar de zon. TUI speelt daar met deze actie op in.’
In de laatste minuut van de Nederlandse poulewedstrijden is op de actiepagina van TUI een kortingscode te vinden.
De kijker moet er op tijd bij zijn, want zodra de wedstrijd is afgelopen, verdwijnt deze weer. Deze kortingscode is een beperkte tijd geldig op een selectie van het aanbod Last Minutes.
Het idee voor de actie komt van UM. ‘Toen Covid-19 in Nederland nog heel ver van ons bed was, waren we bij UM al bezig met de sportzomer van 2020,’ aldus Bart Lakeman, Head of Strategy bij UM. ‘In een hackathon hebben we dit concept ontwikkeld waarmee TUI een rol kan pakken tijdens het EK. De laatste minuut van een wedstrijd kent een bijzondere spanning en bevat natuurlijk een parallel met een belangrijke propositie in de reisbranche. Ondanks dat dit idee een jaar in de koelkast moest, zijn we trots dat dit nu toch het levenslicht gaat zien tijdens het EK in verschillende creatieve mediaoplossingen.’
Voetbalfans hoeven niet bang te zijn dat zij door een spannende slotfase de actie van TUI vergeten. De promotie is deze week gestart in eigen kanalen, sociale en digitale media. Tevens kunnen fans zich aanmelden voor een herinnering, die vlak voor de laatste minuut van de wedstrijden als pushmelding wordt verstuurd via de TUI App.
Credits
Bureau (concept): UM/Yune (Merel Koster, Bart Lakeman, Evita Nales, Jasper Hulleman, Jade Koekkoek)
Klant: TUI (Niels van Veen, Marianne van Soomeren, Ana Henriques, Roosmarijn Quartier)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [update] Creatieve sector alert op... 17-07-2025
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers