Amazon krijgt steeds meer voet aan de grond in Nederland

Amazon krijgt steeds meer voet aan de grond in Nederland
  • Online
  • 2 aug 2021 @ 10:35
  • 18646 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerce

Het bezorgcentrum in de nabijheid van Schiphol duidt erop dat Amazon steeds meer stappen op de Nederlandse webwinkelmarkt zet, aldus Nos.nl.

De omzet van Amazon is in Q2, in vergelijking tot 2020, gestegen met bijna 30 procent naar 113 miljard dollar. Echter, de omzet van Nederland deelt het bedrijf niet. Amazon onderscheidt alleen Noord-Amerika versus internationaal, meldt Nos.nl. ‘De groei van Amazon betekent extra concurrentie voor webwinkels. Toch maakt brancheorganisatie Thuiswinkel.org zich daar niet druk om. 'De e-commercetaart is ongelooflijk groot, Amazon kan heel goed naast Nederlandse spelers bestaan', zegt directeur Marlene ten Ham. Amazon is de tweede in de Nederlandse markt; Bol.com is ruim drie keer groter.

Lees hier het hele artikel.
 

Headerfoto door Daniel Eledut via Unsplash.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken