Cosmeticabedrijf Lush stopt met social media

Cosmeticabedrijf Lush stopt met social media
  • Online
  • 23 nov 2021 @ 10:40
  • 8171 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Cosmeticabedrijf Lush keert zich af van Facebook, Instagram, TikTok en Snapchat tot deze platformen actie ondernemen om gebruikers een veiligere omgeving te bieden.

Met de actie, die in alle 48 landen waar Lush actief is wordt uitgerold, keert het bedrijf zich tegen de ‘algoritmen die zo zijn ontworpen dat mensen maar blijven scrollen, en hun telefoon niet wegleggen zodat ze kunnen ontspannen’. Ook ageert Lush tegen ‘de eventuele schadelijke en manipulatieve berichten die ze tegenkomen wanneer ze ons op sociale media opzoeken‘.

Het cosmeticabedrijf verdwijnt niet helemaal van het digitale toneel. De eigen website blijft gewoon in de lucht en het bedrijf is ook nog op YouTube te vinden.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken