Digiship gaat strijd aan tegen tekort digital marketingspecialisten

Digiship gaat strijd aan tegen tekort digital marketingspecialisten
  • Online
  • 3 dec 2021 @ 11:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De arbeidsmarkt voor digital marketing is krap en de vraag naar goed opgeleid personeel groot. Daarom slaan Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency de handen ineen onder de naam Digiship om dit tekort terug te dringen.

De krapte zal de komende jaren sterk toenemen en bedrijven raken. Niet alleen in hun groei maar ook om bestaande omzet op peil te houden. Door versnelde digitalisering als gevolg van Covid-19 is er bij zowel adverteerders, bureaus en publishers een enorme vraag naar digital marketing talent.

De traineeships zijn al meerdere jaren succesvol in het opleiden van young professionals die direct inzetbaar zijn voor bedrijven. Gebleken is dat bedrijven behalve dat ze sneller beschikken over digital marketing talent, ook loyalere werknemers binnenhalen. Binnen Digiship  worden young professionals gedurende 6 tot 18 maanden begeleid en gecoacht en bouwen direct een interessant netwerk op van collega digital marketeers. Daarnaast zijn ook twee specialistische traineeships opgezet voor Campagne Management en CRM - Marketing Automation.

Na een succesvolle afronding van het traineeship ontvangen de digital marketing talenten een officieel post-HBO diploma en de titel als Certified Professional toegekend.

Foto door mentatdgt via Pexels.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken