Scoupy: app van het jaar
- Online
- 22 dec 2021 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 dec 2021 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
Scoupy is door het Nederlandse publiek verkozen tot ‘Beste app van het jaar’ bij de Website van het jaar-verkiezing waarvoor ruim 450.000 mensen hun stem uitbrachten.
Stemmers beoordeelden de Scoupy app gemiddeld met een 9,4. Deze week wordt de 15 miljoenste cashback bereikt waarmee in totaal 22 miljoen euro is uitgekeerd.
15 miljoen cashbacks uitgekeerd betekent 15 miljoen retailonafhankelijke aankopen en 15 miljoen productcontacten voor A-merken,’ zegt Valentijn Bras, CEO van Scoupy. ‘Cashback is voor merken en retailers een bewezen succesvolle manier om trial te genereren en nieuwe klanten aan te trekken. Met ons mechanisme kunnen bovendien categoriekopers worden geïdentificeerd. Zo kunnen we gericht herhaalaankopen stimuleren.’
Met een nieuwe lockdown wordt retail Nederland volgens Scoup – en daarmee de business van Scoupy – hard geraakt door de nieuwe maatregelen. Toch blijft de focus op wat er nog wel kan. ‘We zijn groot geworden met cashback op boodschappen en daarmee vooral bekend in het FMCG-domein. Begin dit jaar lanceerden we al cashback bij webshops: daarmee belonen we aankoopgedrag bij specifieke online retailers als Hunkemöller, Blokker en Thuisbezorgd. Hiermee zijn we buiten het supermarktdomein getreden, dat maakt de Scoupy-app steeds relevanter voor de consument,’ aldus Bras.
Volgens Bras kunnen merken en retailers binnen de 1,3 miljoen Scoupy gebruikers de juiste doelgroep targetten en hen direct bereiken via de app.
Het is een eenvoudige manier om nieuwe klanten te laten kennismaken met producten en deze te belonen voor loyaliteit. Maar ook de consument heeft veel te winnen, door simpelweg te besparen met de Scoupy-app. Bras: ‘Het komende jaar gaan we ons aanbod verder uitbreiden om nog meer besparingen voor de consument te realiseren. Waar het gemiddelde nu op 100 euro per jaar ligt, is het onze ambitie dit binnen afzienbare tijd naar 500 euro te brengen. Daarvoor hebben we hele concrete plannen op stapel staan, waarbij cashback ook zijn intrede doet in de winkelstraat. We verwachten daarmee in Q1 van het komende jaar van start te kunnen gaan, wanneer deze lockdown is opgeheven.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing