Europees Parlement stemt in met Digital Services Act
- Online
- 21 jan 2022 @ 08:39
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jan 2022 @ 08:39
- Michiel van Zaane
Het Europees Parlement heeft ingestemd met de Digital Services Act. Deze wet regelt dat illegale content sneller offline wordt gehaald door samenwerking met opsporingsautoriteiten en factcheckers. Ook worden platforms tot meer transparantie gedwongen.
Het Parlement scherpt deze bepalingen aan door te eisen dat platforms maatregelen moeten nemen om kinderen en kwetsbare groepen beter te beschermen op hun site. Europarlementariër voor de PvdA Paul Tang: ‘TikTokchallenges waar kinderen op vuurwerk stampen, worden uit den boze.’ Ook moeten gebruikers informatie krijgen over de algoritmes die hun tijdlijn bepalen en wie er heeft betaald voor de specifieke advertenties die gebruikers zien.
Nu het parlement zijn positie heeft ingenomen, beginnen later deze maand de onderhandelingen met de Raad van de Europese Unie en de Europese Commissie, onder leiding van het Franse voorzitterschap. De Fransen hebben het ambitieuze doel gesteld voor hun nationale verkiezingen in april tot een akkoord te komen. Als zij hier in slagen, kan de wet per 2023 in werking treden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- content
- Digital Services Act
- Europees Parlement
- algoritmes
- wetgeving
- big tech
- offline
- online
- factcheck
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing