ACM ziet geen bezwaar in uitbreiding NPO Gemist
- Online
- 30 mrt 2022 @ 16:04
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 mrt 2022 @ 16:04
- Michiel van Zaane
De Autoriteit Consument en Markt heeft geen bezwaar tegen de plannen van de NPO om NPO Gemist uit te breiden met de programma’s van andere kanalen zoals NPO3 en FunX. De naam wordt ook anders: NPO Start - on demand.
De NPO is ook van plan sommige programma’s eerder of exclusief via het gewijzigde platform aan te bieden. De ACM ziet in de plannen geen risico’s voor de concurrentie. De inhoud van NPO Start - on demand moet wel toegankelijk blijven voor zoveel mogelijk consumenten en aanbieders van televisiezenders zoals KPN en Ziggo.
De NPO kan nog niet meteen aan de slag. Naast het advies van de ACM brengen ook het Commissariaat voor de Media en de Raad voor de Cultuur een advies uit. Op basis van die adviezen zal de minister van OCW een ontwerpbesluit uitbrengen. Hierover kunnen belanghebbenden zienswijzen indienen. Tegen het definitieve besluit van de minister over de introductie van NPOStart - on demand kan ook nog beroep worden aangetekend.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing