Advertentieplatform GumGum helpt met opstellen richtlijnen branche

Advertentieplatform GumGum helpt met opstellen richtlijnen branche
  • Online
  • 25 mei 2022 @ 09:13
  • 13935 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Digitaal advertentieplatform GumGum sluit zich aan bij de Global Alliance for Responsible Media (GARM) en levert expertise op het gebied van context, merkveiligheid en geschiktheid voor de standaardisatie-inspanningen van de branche.

GumGum, contextueel-first wereldwijd digitaal advertentieplatform, is lid is geworden van de Global Alliance for Responsible Media (GARM), het brancheoverkoepelende initiatief dat is opgericht door de World Federation of Advertisers (WFA), en gaat helpen met het opbouwen van richtlijnen die het vertrouwen en de transparantie vergroten en de advertentie-industrie vormgeven over contextualiteit, merkveiligheid en geschiktheid.

‘Het is van groot belang voor de hele sector om gestandaardiseerde definities te hebben, zo worden merken veilig gehouden zonder een negatieve impact op de inkomsten voor uitgevers’, zegt Phil Schraeder, CEO van GumGum. ‘We zijn verheugd dat we ons in een meer strategische hoedanigheid bij GARM kunnen aansluiten. We hebben de kracht en de voordelen gezien die standaardisatie heeft voor alle spelers in de industrie. We zijn verheugd samen te werken met GARM om die standaarden voor merkveiligheid, geschiktheid en nu ook contextuele targeting op te bouwen.’

GARM is opgericht door de WFA om de uitdagingen aan te pakken van schadelijke inhoud op digitale mediaplatforms en het te gelde maken daarvan via reclame. Zij brengt adverteerders, agentschappen, mediabedrijven, platforms, brancheorganisaties en nu ook aanbieders van ad-tech samen. De missie van GARM is om het ecosysteem van digitale media samen te laten werken aan de gedeelde prioriteiten die zullen leiden tot de verwijdering van schadelijke inhoud van door adverteerders ondersteunde sociale media.

Foto: Phil Schraeder, CEU GumGum.

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken