Benetton verenigt fysieke en virtuele winkels

Benetton verenigt fysieke en virtuele winkels
  • Online
  • 16 jun 2022 @ 09:31
  • 11722 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

United Colors of Benetton is nu ook te vinden in Metaverse. Via het Roblox-platform brengt het modemerk de fysieke en de virtuele werelden samen via zijn nieuwe PlayChange-winkel, een interactieve merkbeleving die vooral aansluit bij jonge consumenten.

De PlayChange-winkel dankt zijn naam aan de lanceringscampagne tijdens de Fashion Week in februari 2022 in Milaan. De virtuele locatie heeft dezelfde look en feel die werd gecreëerd voor de flagshipstore aan de Corso Vittorio Emanuele in Milaan. Zodra bezoekers PlayChange 'binnengaan', kunnen ze vrij rondlopen en kledingstukken uit de SS22-collectie ontdekken. Via drie speciale portalen hebben ze vervolgens toegang tot drie verschillende spelwerelden:

- Pink it!, waarbij de speler tussen lucht, wolken, heteluchtballonnen en regenbogen zoveel mogelijk drijvende silhouetten die op schapen lijken, moet aanraken en roze moet kleuren;

- Green Adventure, een open wereldbos om te verkennen waar deelnemers, om te overleven, moeten voorkomen dat bijen van bovenaf 'vallen';

- The Color Race, een race die zich afspeelt in de woestijn, waarbij spelers een route volgen die is gemarkeerd met gekleurde logo's.

Aan het einde van elk spel verschijnt een virtuele kaart, die de speler mee kan nemen naar een fysieke deelnemende winkel van United Colors of Benetton kan gaan voor korting.

‘We experimenteren met een gedistribueerde omnichannel-aanpak, die de fysieke winkelervaring versterkt met een nieuwe, volledig virtuele ervaring’, legt Antonio Patrissi, Chief Digital Officer van Benetton Group uit. ‘Ons doel is om als eerste de mogelijkheden voor meer betrokkenheid te verkennen die deze nieuwe technologie biedt, waardoor we steeds dichter bij de consumptiegewoonten en visie komen die jongere generaties hebben in de mode- en retailwereld.’

Het project is uitgevoerd door Dentsu gaming, onderdeel van de Dentsu-groep dat zich richt op de game-industrie. Doel van het project is om fysieke en virtuele ervaringen te verenigen, nieuwe technologieën te verkennen en jongere consumenten te bereiken.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken