Salesforce breidt samenwerking met TikTok uit

Salesforce breidt samenwerking met TikTok uit
  • Online
  • 3 jun 2022 @ 10:05
  • 17749 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Salesforce heeft het partnership met TikTok uitgereid. Het zou nu gamakkelijker zijn voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud om de TikTok-community te bereiken.

Volgens Salesforce vindt bijna 1 op de 10 aankopen plaats via social media en dat aantal stijgt alleen maar. Nu digitale aankopen via social media, ook wel social commerce genoemd, een steeds belangrijker kanaal wordt, biedt deze samenwerking bedrijven de kans om social shoppers te begrijpen en gepersonaliseerde content te creëren voor de 1 miljard maandelijkse gebruikers van TikTok. Dit geeft consumenten meerdere mogelijkheden om in contact te komen met hun favoriete merken.

‘TikTok is de thuisbasis van een nieuw soort winkelervaring waar de community, entertainment en commercie samenkomen. Hierdoor ontstaan mogelijkheden om met consumenten in contact te komen en impactvolle resultaten te behalen’ zegt Melissa Yang, hoofd ecosysteem partnerschappen bij TikTok. ‘We zijn verheugd om samen te werken met Salesforce om het voor online verkopers een stuk makkelijker te maken om gevonden te worden en op een authentieke manier contact te leggen met de TikTok-community.’

‘Onderzoek van Salesforce laat zien dat de consumenten steeds vaker de voorkeur hebben om contact te leggen met bedrijven via digitale kanalen zoals social media. Voor de Gen Z en de Millennial-generatie geldt die voorkeur zelfs nog sterker’ geeft Björn de Visser, Regional Vice President Commerce Cloud Nederland bij Salesforce aan. ‘De verwachting is dat de consument de komende drie jaar steeds vaker via social media zal winkelen. In aanvulling op kanalen zoals Facebook en Instagram, kunnen verkopers nu ook eenvoudig het populaire TikTok platform toevoegen en lanceren als een nieuw verkoopkanaal binnen Salesforce Commerce Cloud. Dit biedt merken grote kansen om relevantie uit te breiden, de klant interactie te verbeteren en omzet te verhogen.’

 

Foto: savconstantine/123RF.COM

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken