Kunst knalt het Rijksmuseum uit met speciale Snapchat Lens
- Online
- 14 okt 2022 @ 14:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenActivatie
- 14 okt 2022 @ 14:40
- Peter van Woensel Kooy
Snapchat en het Rijksmuseum ontwikkelden samen een Landmarker Lens ter ere van de twee nieuwe tentoonstellingen Clara en Onderkruipsels.
Via deze Lens kunnen gebruikers van de app de kunst letterlijk uit het Rijksmuseum laten knallen. Op innovatieve wijze tonen Snapchat en het Rijksmuseum voor het eerst in Nederland hoe kunst buiten de museummuren gebracht kan worden om consumenten nieuwsgierig te maken naar wat er zich binnen de muren van het museum afspeelt.
De Landmarker Lens
Dankzij de Snapchat Landmarker technologie komen 's werelds bekendste gebouwen door middel van augmented reality experiences tot leven, stelt het merk. Door Het Rijksmuseum met Snapchat te scannen krioelen Onderkruipsels uit de gelijknamige tentoonstelling over het gehele museum. Niet veel later wordt de kijker opgeschrikt door neushoorn Clara die dwars door de muur van het museum knalt. Het is de eerste keer dat het Rijksmuseum samenwerkt met Snapchat. De Rijksmuseum Lens is bovendien extra bijzonder, omdat deze zowel aan de kant van de Stadhouderskade als aan de kant van het Museumplein werkt.
Clara en Onderkruipsels
De komende maanden krioelt het van de dieren in het Rijksmuseum. Van wriemelige mieren, harige spinnen en kleurrijke vlinders in Onderkruipsels tot de iconische neushoorn Clara. In meer dan 200 objecten kunnen bezoekers zien hoe kunstenaars en wetenschappers zich over dieren verwonderen. Meer informatie over de tentoonstellingen Clara en Onderkruipsels is hier op de website van het Rijksmuseum te vinden.
(PvWK)
Met deze Snapcode activeer je de Rijks-lens
Over Snap Inc.
'Snap is een technologiebedrijf. Wij geloven dat de camera de grootste kans biedt om de manier waarop mensen leven en communiceren te verbeteren. We dragen bij aan de menselijke vooruitgang door mensen in staat te stellen zich uit te drukken, in het moment te leven, over de wereld te leren en samen plezier te hebben. De drie kernproducten van het bedrijf zijn Snapchat, een visuele messaging-app die de relaties met vrienden, familie en de wereld nog leuker maakt; Lens Studio, een augmented reality-platform dat AR in Snapchat en andere diensten mogelijk maakt; en de AR-bril, Spectacles. Ga voor meer informatie naar snap.com.'
(bron: Snap)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing