Blikopeners in online campagne Florius

Blikopeners in online campagne Florius
  • Online
  • 3 nov 2022 @ 10:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bureau Being There ontwikkelde voor Florius een online-campagne rondom 30 prikkelende stellingen. Deze zogenoemde blikopeners helpen de doelgroep hun toekomst te verkennen.

Hypotheekverstrekker Florius vindt het naar eigen zeggen ‘belangrijk om samen met haar klanten te denken in plannen en mogelijkheden. Dat wordt een stuk makkelijker als je goed voorbereid naar een hypotheekgesprek gaat.’

Daar is nog veel te winnen volgens Florius want veel mensen denken wel na over hoe ze straks willen wonen, maar veel minder over hoe ze straks willen leven. ‘Zelfs stellen die al jaren samen zijn, weten niet altijd van elkaar wat hun wensen en verwachtingen zijn. En dat is zonde. Want een hypotheekgesprek is niet alleen een financieel gesprek over het nu.’

‘Blikopeners’ helpen de doelgroep hun toekomst te verkennen. In een serie video's gaan stellen aan de hand van deze Blikopeners met elkaar in gesprek. Voorbeelden van Blikopeners zijn: “Over 10 jaar komt mijn moeder bij ons wonen”, “Ik blijf echt niet m’n  hele leven voor een baas werken”, of: “Ik reken op een flinke erfenis van m’n ouders.”

De campagne valt onder de eerdere 'Frisse Blikken' campagne die Being There voor Florius ontwikkelde. In beide campagnes staat de doelgroep en een frisse blik op de toekomst centraal. Bart Heijboer van Being There: ‘Het werk dat we voor Florius maken is een goed voorbeeld van onze nieuwe 'People Your Brand' filosofie. We maken voor Florius echt de shift van usp -en merkdenken naar doelgroepdenken. Wat speelt er bij deze huizenzoekers? Hoe kunnen we echt een rol spelen in hun leven? En tot slot: hoe laten we ook deze leuke doelgroep de hoofdrol spelen in een nieuwe campagne? Onze campagne rondom de Blikopeners is het antwoord op die belangrijke vragen.’

Credits

Opdrachtgever: Florius

Klant: Maarten Timmers, Annemieke Stiemer, Yvonne van Oostenrijk, Saskia Suurenbroek

Bureau: Being There

Strategie: Edward Stolze

Creatie: Bart Heijboer & Yona Hümmels

Account: Jeroen Konings

Producer: Britt van de Vlag

Regisseur: Kris Pouw

Prod mij: Bigshots

Ex. Producer: Jaro Gevers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken