Blikopeners in online campagne Florius
- Online
- 3 nov 2022 @ 10:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 nov 2022 @ 10:55
- Sjaak Hoogkamer
Bureau Being There ontwikkelde voor Florius een online-campagne rondom 30 prikkelende stellingen. Deze zogenoemde blikopeners helpen de doelgroep hun toekomst te verkennen.
Hypotheekverstrekker Florius vindt het naar eigen zeggen ‘belangrijk om samen met haar klanten te denken in plannen en mogelijkheden. Dat wordt een stuk makkelijker als je goed voorbereid naar een hypotheekgesprek gaat.’
Daar is nog veel te winnen volgens Florius want veel mensen denken wel na over hoe ze straks willen wonen, maar veel minder over hoe ze straks willen leven. ‘Zelfs stellen die al jaren samen zijn, weten niet altijd van elkaar wat hun wensen en verwachtingen zijn. En dat is zonde. Want een hypotheekgesprek is niet alleen een financieel gesprek over het nu.’
‘Blikopeners’ helpen de doelgroep hun toekomst te verkennen. In een serie video's gaan stellen aan de hand van deze Blikopeners met elkaar in gesprek. Voorbeelden van Blikopeners zijn: “Over 10 jaar komt mijn moeder bij ons wonen”, “Ik blijf echt niet m’n hele leven voor een baas werken”, of: “Ik reken op een flinke erfenis van m’n ouders.”
De campagne valt onder de eerdere 'Frisse Blikken' campagne die Being There voor Florius ontwikkelde. In beide campagnes staat de doelgroep en een frisse blik op de toekomst centraal. Bart Heijboer van Being There: ‘Het werk dat we voor Florius maken is een goed voorbeeld van onze nieuwe 'People Your Brand' filosofie. We maken voor Florius echt de shift van usp -en merkdenken naar doelgroepdenken. Wat speelt er bij deze huizenzoekers? Hoe kunnen we echt een rol spelen in hun leven? En tot slot: hoe laten we ook deze leuke doelgroep de hoofdrol spelen in een nieuwe campagne? Onze campagne rondom de Blikopeners is het antwoord op die belangrijke vragen.’
Credits
Opdrachtgever: Florius
Klant: Maarten Timmers, Annemieke Stiemer, Yvonne van Oostenrijk, Saskia Suurenbroek
Bureau: Being There
Strategie: Edward Stolze
Creatie: Bart Heijboer & Yona Hümmels
Account: Jeroen Konings
Producer: Britt van de Vlag
Regisseur: Kris Pouw
Prod mij: Bigshots
Ex. Producer: Jaro Gevers
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing