Spotify onthult nieuwe home feed tijdens Stream On 2023

Spotify onthult nieuwe home feed tijdens Stream On 2023
  • Online
  • 9 mrt 2023 @ 07:57
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Muziekstreamingdienst Spotify presenteerde op 8 maart een nieuwe interface en tientallen nieuwe features tijdens hun tweede Stream On-evenement.

Spotify’s home feed heeft een compleet nieuwe look gekregen. Deze bevat visuele previews waar de gebruiker doorheen kan scrollen om nieuwe muziek en podcasts te ontdekken. Daarbij kan interessante content in één klik worden toegevoegd aan persoonlijke afspeellijsten. Naast de nieuwe interface, die de komende weken wereldwijd in fases wordt uitgerold, kondigde de streamingdienst tientallen nieuwe features aan.

Spotify voor Podcasters
Ook de tool Spotify for Podcasters is vernieuwd. Het nieuwe platform biedt makers een one-stop shop voor het maken, beheren en het uitbreiden van podcasts. De tool geeft een bredere beschikbaarheid van functies als video-podcasting, interactieve afleveringen en podcast-abonnementen. Daarnaast wordt binnenkort Megaphone geïntegreerd in Spotify for Podcasters.

De belangrijkste veranderingen voor Spotify-gebruikers en -artiesten in Nederland:
•              De Smart Shuffle knop voegt nieuwe muziek toe aan een bestaande persoonlijke playlist;
•              Net als bij muziek is er nu Autoplay voor podcasts: wanneer een podcast is afgelopen, begint er automatisch een andere aflevering die aansluit op jouw luistervoorkeuren;
•              Met Spotify Clips kunnen artiesten video’s van maximaal 30 seconden aan hun profiel- en albumpagina’s toevoegen;
•              Met Countdown-pagina’s kunnen gebruikers een aangekondigd album voor de release opslaan, exclusieve video’s bekijken, merchandise vooruitbestellen, tracklijsten bekijken en een timer af laten tellen naar een nieuwe release;
•              Via Concert- en Merch Discovery blijven concertgangers op de hoogte van de toekomstige shows van hun favoriete artiesten. Met de nieuwe ‘geïnteresseerd-knop’ voeg je het concert toe aan je persoonlijke ‘live-events feed’;
•              Spotify heeft het Fans First-programma uitgebreid, waardoor meer artiesten aan het programma kunnen deelnemen. Toegewijde fans ontvangen via dit programma meldingen die hen speciale toegang geeft tot de voorverkoop van concerten en exclusieve merchandise.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken