Spotify onthult nieuwe home feed tijdens Stream On 2023

- Online
- 9 mrt 2023 @ 07:57
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mrt 2023 @ 07:57
- Michiel van Zaane
Muziekstreamingdienst Spotify presenteerde op 8 maart een nieuwe interface en tientallen nieuwe features tijdens hun tweede Stream On-evenement.
Spotify’s home feed heeft een compleet nieuwe look gekregen. Deze bevat visuele previews waar de gebruiker doorheen kan scrollen om nieuwe muziek en podcasts te ontdekken. Daarbij kan interessante content in één klik worden toegevoegd aan persoonlijke afspeellijsten. Naast de nieuwe interface, die de komende weken wereldwijd in fases wordt uitgerold, kondigde de streamingdienst tientallen nieuwe features aan.
Spotify voor Podcasters
Ook de tool Spotify for Podcasters is vernieuwd. Het nieuwe platform biedt makers een one-stop shop voor het maken, beheren en het uitbreiden van podcasts. De tool geeft een bredere beschikbaarheid van functies als video-podcasting, interactieve afleveringen en podcast-abonnementen. Daarnaast wordt binnenkort Megaphone geïntegreerd in Spotify for Podcasters.
De belangrijkste veranderingen voor Spotify-gebruikers en -artiesten in Nederland:
• De Smart Shuffle knop voegt nieuwe muziek toe aan een bestaande persoonlijke playlist;
• Net als bij muziek is er nu Autoplay voor podcasts: wanneer een podcast is afgelopen, begint er automatisch een andere aflevering die aansluit op jouw luistervoorkeuren;
• Met Spotify Clips kunnen artiesten video’s van maximaal 30 seconden aan hun profiel- en albumpagina’s toevoegen;
• Met Countdown-pagina’s kunnen gebruikers een aangekondigd album voor de release opslaan, exclusieve video’s bekijken, merchandise vooruitbestellen, tracklijsten bekijken en een timer af laten tellen naar een nieuwe release;
• Via Concert- en Merch Discovery blijven concertgangers op de hoogte van de toekomstige shows van hun favoriete artiesten. Met de nieuwe ‘geïnteresseerd-knop’ voeg je het concert toe aan je persoonlijke ‘live-events feed’;
• Spotify heeft het Fans First-programma uitgebreid, waardoor meer artiesten aan het programma kunnen deelnemen. Toegewijde fans ontvangen via dit programma meldingen die hen speciale toegang geeft tot de voorverkoop van concerten en exclusieve merchandise.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- Notitieblok Nederlandse delegatie SXSW 2023 biedt inspiratie
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Salesforce lanceert Einstein GPT
Laatste Nieuws
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
- Interpolis komt met vervolg op... 16-03-2023
- Salesforce lanceert Einstein GPT16-03-2023
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op... 15-03-2023
- Notitieblok Nederlandse delegatie... 14-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day