Spotler Group neemt Sooqr over
- Online
- 9 mrt 2023 @ 13:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mrt 2023 @ 13:24
- Sjaak Hoogkamer
De overname van de Sooqr-technologie wordt door Spotler gezien ‘als het invullen van het ontbrekende puzzelstukje.’
Volgens Spotler krijgen retailers met de overname van Sooqr namelijk een beter inzicht in klantgedrag, voorkeuren en kooppatronen.
Op hun beurt kunnen zij die weer benutten ‘om de volledige winkelervaring te personaliseren en de klantervaring, conversiepercentages en omzet te verbeteren.’
Sooqr is gespecialiseerd in gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen en geoptimaliseerde merchandising. Het bedrijf is opgericht in 2015 en bedient meer dan 1.100 klanten wereldwijd, waaronder Drogist.nl, HSN en Intersport Twinsport.
De afgelopen twee jaar heeft de Spotler Group blijk gegeven van een toenemende inzet voor e-commerce met strategische investeringen om online retailers te ondersteunen met basket abandonment, website personalisatie, analytics, gepersonaliseerde journeys en loyaliteitsprogramma’s.
Tim Hoefnagel, medeoprichter en managing director van Squeezly: ‘Dit is een belangrijk moment voor onze klanten en ons team. Het integreren van de technologie en expertise van Sooqr versnelt onze ontwikkeling naar onze visie op gepersonaliseerde commerce aanzienlijk.’
Albert Mombarg, CEO van Sooqr: ‘We zijn verheugd ons aan te sluiten bij de Spotler Group en voor de mogelijkheden die het onze klanten zal bieden op het vlak van productinvesteringen, toegang tot een suite van complementaire technologieën en expertise binnen de groep.’
Lee Chadwick, CEO van Spotler Group: ‘Het publiek geïnteresseerd en betrokken houden met datagestuurde, real-time personalisatie is de kern van onze strategie.
De overname van Sooqr breidt onze mogelijkheden uit met search, analytics en merchandising.
Hierdoor kunnen we een modulaire oplossing bieden die aansluit bij de behoefte van onze e-commerce klanten om aantrekkelijke klantervaringen te bieden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- overname
- ecommerce
- winkelervaring
- Spotler Group
- retail
- behoeften
- modulair
- Sooqr
- loyaliteitsprogramma
- technologie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- Notitieblok Nederlandse delegatie SXSW 2023 biedt inspiratie
- Salesforce lanceert Einstein GPT
Laatste Nieuws
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
- Interpolis komt met vervolg op... 16-03-2023
- Salesforce lanceert Einstein GPT16-03-2023
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op... 15-03-2023
- Notitieblok Nederlandse delegatie... 14-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day