Dept intensiveert cloudtechnologie-practice

Dept intensiveert cloudtechnologie-practice
  • Online
  • 7 apr 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MiddelenInnovatie

De afgelopen drie maanden heeft Dept geïnvesteerd in opkomende technologieën door de lancering van de Web3/Dept- en Dept AI-practices. Om in de frontlinie van de snelle ontwikkelingen rond engineeringtechnologie te blijven, is de cloudpropositie versterkt door een groter, wereldwijd team samen te stellen.

Daarnaast heeft Dept gewerkt aan nieuwe technologische oplossingen met partners zoals AWS, Microsoft en Google. Hierbij streeft de agency naar efficiëntie en duurzaamheid in het volledige aanbod van clouddiensten: van technologie en consultancy tot optimalisatie, DevOps, SRE en managed services.

Dept werkt al aan cloudoplossingen sinds 2014, toen de technologie nog in de kinderschoenen stond. Vooral toen de afgelopen jaren de behoefte aan digitale transformaties toenam, is de keuze voor een cloudaanpak essentiëler maar ook complexer geworden. Vooral door uitdagingen rond duurzaamheid, veiligheid, budgetten en betrouwbaarheid. Met een ervaren team in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië wil de gecertificeerde B Corp klanten ondersteunen bij hun (duurzame) cloudreis – in welke fase deze zich ook bevindt. Dept kiest naar eigen zeggen voor groenere cloudomgevingen zoals Microsoft Azure, AWS en Google Cloud,  implementeert GreenOps-principes en is Salesforce Net Zero Cloud-partner geworden. Hiermee wil de agency klanten stimuleren en ondersteunen duurzaamheid in hun digitale activiteiten op te nemen.

Wesley Niels, de nieuw aangestelde director cloud EMEA bij Dept: 'We hebben veel van onze klanten, zoals Inter Milan, Riba, Triumph Motorcycles en Just Eat Takeaway.com zien uitblinken nadat cloudtechnologie als prioriteit werd gesteld. Digital en de cloud zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Terwijl het kwartje over de noodzaak van digital voor zakelijk succes is gevallen, blijft datzelfde besef over de cloud nog vaak onopgemerkt. Met onze hernieuwde cloud-diensten willen we deze technologie voor nog veel meer klanten top of mind maken.'

'Met de versterkte propositie en partnerships richten we ons op het maken van impact op de lange termijn. Terwijl we met een agnostische aanpak aandacht hebben voor de behoefte van de klant wat betreft schaalbaarheid, duurzaamheid en optimalisatie, verliezen we de hygiëne en efficiëntie van de cloud niet uit het oog”, zegt Jonathan Whiteside, global SVP technology & engineering bij Dept.
(PvWK) 

Over Dept
'Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. Depts team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. Zie verder: www.deptagency.com.'

(bron: Dept)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken