Ajax lanceert campagne tegen online haters

Ajax lanceert campagne tegen online haters
  • Online
  • 11 dec 2023 @ 09:35
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekSocial media

Uit eigen onderzoek van Ajax blijkt dat spelers en speelsters elke maand meer dan 1.500 haatberichten via social ontvangen. Natuurlijk staan zij daar niet alleen in, miljoenen mensen valt hetzelfde lot ten deel. Dit was de aanleiding afgelopen weekend niet met hun naam, maar met drie stippen op het shirt te spelen, het internationale symbool voor stilte, maar ook voor het menu-icoon waarop je klikt om haatberichten en de bijbehorende accounts te rapporteren op social media.

Silence social hate
Met de campagne Silence social hate roept Ajax op dit soort berichten te rapporteren, want op dit moment onderneemt slechts 1 op de 4 mensen die dit soort bagger ontvangen actie, terwijl haatberichten rapporteren eenvoudig en anoniem is. Selecteer het menu-icoon (...) en klik op ‘rapporteren’.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken