Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’

Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
  • Online
  • 12 nov 2025 @ 15:38
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Zorgverzekeraar Just en bureau Selmore lanceren een nieuwe campagne die inspeelt op de belevingswereld van jongeren. De centrale gedachte: een zorgverzekering voelt voor velen als een verplicht ‘moetje’, terwijl Just probeert te laten zien dat het ook iets kan zijn dat je wíl.

De social-first campagne, ontwikkeld in samenwerking met StudioStudio Film en regisseur René Nuijens, bestaat uit korte video’s waarin jongeren op luchtige wijze worstelen met hun (mentale) gezondheid. De herkenbare scènes worden visueel gekoppeld aan de labels moetje en wilje. Just wil zich met deze benadering positioneren als een zorgverzekeraar die beter aansluit bij digital natives en hun omgang met gezondheid.

Influencers vormen een belangrijk onderdeel van de campagne. Zij gebruiken de Just App, waarmee gebruikers met een coach kunnen werken aan hun mentale welzijn, en nodigen volgers uit om de app drie maanden gratis te proberen.

Theatertour

Naast de online campagne start Just een theatertour onder de naam Just Talk, waarin content creators en experts met jongeren in gesprek gaan over thema’s als prestatiedruk en eenzaamheid.

Met de campagne probeert Just zich te onderscheiden in een markt waarin jongeren vaak puur op prijs kiezen. Of de toon en aanpak aanslaan bij de doelgroep, zal de komende maanden moeten blijken.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken