Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
.jpg)
- Online
- 12 nov 2025 @ 15:38
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 12 nov 2025 @ 15:38
- Imke Walenberg
Zorgverzekeraar Just en bureau Selmore lanceren een nieuwe campagne die inspeelt op de belevingswereld van jongeren. De centrale gedachte: een zorgverzekering voelt voor velen als een verplicht ‘moetje’, terwijl Just probeert te laten zien dat het ook iets kan zijn dat je wíl.
De social-first campagne, ontwikkeld in samenwerking met StudioStudio Film en regisseur René Nuijens, bestaat uit korte video’s waarin jongeren op luchtige wijze worstelen met hun (mentale) gezondheid. De herkenbare scènes worden visueel gekoppeld aan de labels moetje en wilje. Just wil zich met deze benadering positioneren als een zorgverzekeraar die beter aansluit bij digital natives en hun omgang met gezondheid.
Influencers vormen een belangrijk onderdeel van de campagne. Zij gebruiken de Just App, waarmee gebruikers met een coach kunnen werken aan hun mentale welzijn, en nodigen volgers uit om de app drie maanden gratis te proberen.
Theatertour
Naast de online campagne start Just een theatertour onder de naam Just Talk, waarin content creators en experts met jongeren in gesprek gaan over thema’s als prestatiedruk en eenzaamheid.
Met de campagne probeert Just zich te onderscheiden in een markt waarin jongeren vaak puur op prijs kiezen. Of de toon en aanpak aanslaan bij de doelgroep, zal de komende maanden moeten blijken.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

