Commercials weer hip en happening met Shazam

Commercials weer hip en happening met Shazam
  • Online
  • 24 mrt 2014 @ 09:00
  • Link
  • Josine Pelleboer
    Josine Pelleboer

    Brand Partnerships Manager
    UM Studios
  • Mobile

Smartphone bij de hand? Zet dan eerst je Shazam aan voordat je dit artikel gaat lezen. Als je muziek kunt taggen via Shazam op je telefoon, waarom zou je die feature dan niet aan tv-commercials koppelen? We (79 procent van Nederland) zitten toch met onze smartphone of tablet voor de televisie. We zijn constant op zoek naar meer informatie, fun, nieuws, acties enz. Een tag-on ‘volg ons op Facebook’ vervult deze behoefte niet. En ondanks dat een reclameblok soms heel lang lijkt te duren is 30 seconden meestal te kort om echt een interessant verhaal te vertellen of features te tonen. Sla de brug met Shazam voor TV en maak de old-skool tv-commercial weer helemaal hip en happening.


Stel je voor...
Je zit voor de televisie, telefoon of tablet in de aanslag en hoppa proefpakketjes bestellen, het interieur van de nieuwste Jaguar bekijken, direct een proefrit reserveren bij de Toyota-dealer bij jou in de buurt, Knorr-recepten ontdekken, weten waar de koffiebonen van Douwe Egberts vandaan komen, creëer direct traffic naar je website of social media-kanalen. Het zijn niet zomaar ideeën, het kan met Shazam voor TV. In het buitenland wordt er al succesvol gebruik gemaakt van Shazam voor TV. Smartclip maakt het voor Nederland mogelijk! Zo heeft Smartclip van 20 maart tot 6 april een Shazam TV-campagne draaien voor ‘Marvel’s Captain America: The Winter Soldier’.

‘In deze tijd is het van belang om de doelgroep extra’s te kunnen bieden en daar komt innovatie en creativiteit om de hoek kijken. Een goed voorbeeld hiervan is een tv-commercial in combinatie met Shazam en de markt hiervoor zal naar onze mening in de toekomst zeker kunnen groeien’, aldus Nicole Rijlaarsdam - Product Manager Live-Action Releases - The Walt Disney Company.

Case: Captain America: The Winter Soldier - extra content en winacties
Marvel wilde naast het bereik van tv, engagement creëren door een interactief element toe te voegen voor filmfans. Fans kunnen via hun second screen meer informatie vinden over de film, de uitgebreide trailer bekijken, direct Facebook en Twitter volgen en bioscooptickets winnen. Een bumper voor de commercial bereidt de kijker voor op het activeren van Shazam.

‘De doelgroep van Marvel’s Captain America: The Winter Soldier is zeer mobile en digital minded. Shazam is een goed platform om een sterke conversie van tv naar online te maken en zo extra content te kunnen bieden aan onze doelgroep’, aldus Nicole Rijlaarsdam.
 



Case: Jaguar - bekijk het interieur
Deze case moet je echt zien! Bekijk het interieur van deze Jaguar 360 graden, door je telefoon te draaien!
 





Volgens mediabureau Carat worden nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen met name in de doelgroepen <35 snel opgepakt. ‘Het aanleren van een nieuwe actie kost deze met smartphones en internet meegegroeide doelgroep minder moeite. Met Shazam voor TV richten we ons vooral op campagnes die zich richten op 15-29 jarigen. We weten dat zij het gebruik van Shazam via TV heel snel zullen “oppakken”’, aldus Carat.

Facts
• Meer dan 7miljoen mensen in Nederland gebruiken een smartphone
• Er zijn 5 miljoen Shazam-gebruikers in Nederland
• Er zijn 150.000 nieuwe Shazam-gebruikers per maand in Nederland
• 53 procent is vrouw
 

Josine Pelleboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken