Zonder accurate en relevante content redden bedrijven het niet

Zonder accurate en relevante content redden bedrijven het niet
  • Online
  • 2 jun 2017 @ 14:34
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Zoekmachine

Online exposure en bereik worden voor bedrijven alsmaar belangrijker. Online oriëntatie in het aankoopproces speelt namelijk een steeds grotere rol. Consumenten starten hun aankoopproces tegenwoordig vaak met een zoekopdracht naar een product of dienst in Google Search. Om potentiële klanten aan te trekken en vervolgens om te zetten naar kopers, zijn volgens CMO van TIE Kinetix Patrick van Boom twee zaken essentieel: bovenaan de zoekresultaten terechtkomen en relevante content bieden.

Google AdWords, het online advertentieprogramma van Google, is een uitkomst voor het eerste doel. Door goede campagnes te draaien maken bedrijven, ongeacht de bedrijfsgrootte, kans op een hoge ranking in Google Search. Op deze manier zorg je er dus voor dat potentiële klanten je vinden. Minstens zo belangrijk als gevonden worden, is bieden waar de consument naar op zoek is: relevante informatie. Hoe kunnen merken en hun verkooppartners ervoor zorgen dat zij uniforme content aanbieden die aansluit op de behoeftes van de consument?

Content op verschillende kanalen
Voordat een consument een product aanschaft, is de kans groot dat hij eerst meer informatie over het artikel wil lezen. Natuurlijk is deze informatie het liefst zo correct en actueel mogelijk. Zo niet, dan bestaat de kans dat de consument afhaakt en verder zoekt naar een ander product of naar een andere aanbieder. Om een sterke concurrentiepositie te creëren, moeten verkoopbedrijven ervoor zorgen dat de informatie waaraan de consument wordt blootgesteld te allen tijde consistent, up-to-date en bovendien eenvoudig te beheren is binnen de verschillende lagen van de supply chain.

Consumenten geven de voorkeur aan content die aansluit bij hun specifieke interesses en behoeftes, en het liefst selecteren en consumeren ze deze informatie wanneer het hen uitkomt. Om hen op het juiste moment – niet alleen tijdens een bezoek aan een webshop – te voorzien van de juiste informatie, is het belangrijk dat merken en hun partners uniforme content aanbieden die binnen alle kanalen gelijk is. Denk bijvoorbeeld aan informatie op websites, mailings, social media en Google AdWords-advertenties. Door de consument op elk gewenst moment te voorzien van relevante content, wordt er gewerkt aan een diepere customer engagement. Het is echter al moeilijk genoeg om een uniforme boodschap de wereld in te sturen vanuit één organisatie. Hoe krijg je het dan voor elkaar om dezelfde boodschap ook op de gewenste wijze te laten verspreiden door verschillende onafhankelijke wederverkopers?

Groeiende hoeveelheid data
Je kunt je voorstellen dat de hoeveelheid content die verspreid en gemanaged moet worden met de dag groeit. Een product van bedrijf X wordt misschien wel door honderd verschillende partners in Nederland verkocht, en van al deze partners wordt verwacht dat ze het merk op de juiste manier representeren en actief de producten aanbieden. Toch gebeurt dat in veel gevallen nog niet, omdat veel organisaties niet genoeg tijd hebben of niet over de juiste skills en resources beschikken. Al deze partners zijn ermee geholpen als kwalitatief goede content automatisch met hen wordt gedeeld. Door data uit te wisselen via content syndication-oplossingen die flexibel en schaalbaar zijn, besparen zowel leveranciers als partnerbedrijven enorm veel tijd en kosten. Uiteindelijk wordt zo het belangrijkste doel bereikt: de eindklant voorzien in zijn/haar informatiebehoefte via verschillende kanalen, zoals social media, mailings en (online) advertenties.

De juiste content is van essentieel belang voor het voortbestaan van bedrijven. Door ervoor te zorgen dat er integratie plaatsvindt tussen merken en hun partners, kan er door beide partijen resultaat worden geboekt. 

Auteur: Patrick van Boom
Functie: Chief Marketing Officer 
Website: https://tiekinetix.com/nl 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken