[column] Waarom Apple de woorden AI niet gebruikt
- Online
- 30 jun 2023 @ 08:00
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - StrategieCustomer JourneyCase Study
- 30 jun 2023 @ 08:00
- Gastblogger
Wie goed let op de presentaties van Apple, zoals recent van de nieuwe Vision Pro, valt op dat bepaalde woorden consequent niet gebruikt worden door het merk. Zoals AI en virtual reality. Daar is een marketingstrategische reden voor, toont deze videoblog.
Recent lanceerde Apple de Vision Pro, met een wereldwijde keynote vanuit het cirkelvormige hoofdkantoor, waarin sommigen juist het onuitgesprokene opvalt. Bekijk in deze video welke dat zijn en waarom. Met dank aan dr. Aart Velthuijsen (Universiteit van Amsterdam) voor het signalement. En aan Marques Brownlee van MKBHB voor zijn zeer interessante betoog. Een must see voor marketeers: Apples forbidden words. 'There's a few words that Apple literally never says on stage. Just something interesting I noticed.'
(PvWK)
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- signalement
- Cupertino
- het onuitgesprokene
- video
- Apple
- Steve Jobs
- Universiteit van Amsterdam
- one more thing
- Aart Velthuijsen
- copy
- MKBHB
- Vision Pro
- Marques Brownlee
- iPhone
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

