Kunst knalt het Rijksmuseum uit met speciale Snapchat Lens
Snapchat en het Rijksmuseum ontwikkelden samen een Landmarker Lens ter ere van de twee nieuwe tentoonstellingen Clara en Onderkruipsels.
Mitsubishi Electric en de KNVB starten campagne De Energietrainer
Door de gestegen energieprijzen is een gemiddelde voetbalvereniging dit jaar 15.000 euro extra kwijt aan de energierekening. Dit is een stijging van bijna 100% ten opzichte van vorig jaar. Om voetbalclubs daarmee te helpen starten Mitsubishi Electric en de KNVB de campagne ‘De Energietrainer’.
[column] Hoe krijg je met sponsorship een optimale ROI?
Sportsponsoring is voor veel bedrijven een belangrijk marketinginstrument. Steeds belangrijker wordt het om inzichtelijk te maken wat een sponsor terugkrijgt voor zijn geld. Michael Petit, Consultant Sportmarketing bij Markteffect, en Marc Rondagh van de Eredivisie lichten toe en geven 9 tips.
Spotify officiële muzieksponsor ADE 2022
Spotify is de officiële audiopartner van Amsterdam Dance Event (ADE) 2022. Met de samenwerking bundelen de muziekpartners naar eigen zeggen ‘hun krachten om de dancecultuur en diens artiesten te vieren.’
Patrick Willer van Salesforce: 'Podcasts zijn ideaal voor zakelijke communicatie'
Patrick Willer is Innovation Officer bij Salesforce en één van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ op dinsdag 1 november in B Building in Amsterdam. Een korte kennismaking.
Friese ondernemingen sponsoren kleding Indoor Friesland
De Friese ondernemingen Lasaulec uit Heerenveen en Velzen Textielreiniging uit Bolsward verbinden zich als sponsor met paardensportevenement Indoor Friesland. Samen met het internationale kledingmerk Helly Hansen zorgen ze voor kleding voor de zeventig vrijwilligers.
Marc Adriani van BNR: 'Audio is één-op-ééncommunicatie met de ontvanger'
Marc Adriani is podcastmaker en per 1 november Hoofdredacteur van BNR. Hij is een van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’. Een korte kennismaking.
Graham Sturt van D8: 'Een podcast is een flexibel medium'
Graham Sturt is Creative Director & Partner bij D8 Strategic Creative Agency. Hij is een van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’. Een korte kennismaking.
Tim Meuleman van C2B: 'Twistappels breekt met de huidige podcastwetten'
Tim Meuleman is Managing Partner van C2B - part of the LevelUp Group, verkozen tot Bureau van het Jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing Awards 2022. Tijdens The Dutch Podcast Conference op dinsdag 1 november in Amsterdam spreekt hij over ‘Twistappels’, een podcastmysterie voor Kanzi Appels.
VriendenLoterij en Concertgebouw verlengen partnerschap
Het Concertgebouw weet zich ook de komende vijf jaar gesteund door de VriendenLoterij. Via Het Concertgebouw Fonds steunt de loterij projecten die Het Concertgebouw naar eigen zeggen ‘duurzamer en toegankelijker maken.’
KNVB en Arag zoeken Amateurscheidsrechter van het jaar
De KNVB en Arag rechtsbijstandsverzekering zijn vanaf 3 oktober 2022 op zoek naar de amateurscheidsrechter van het jaar. In januari 2023 ontvangt de arbiter die altijd klaar staat voor de club en zich het beste onderscheidt door fairplay op het veld de landelijke Amateurscheidsrechter van het jaar Award.
[column] Verhuizing Brand: meer efficiëntie en meer winst is niet altijd beter
'Heineken sluit Brand bierbrouwerij te Wijlre.' Toen dit bericht mij bereikte, kon ik het in eerste instantie niet geloven. Vestiging zou om meer moeten gaan dan over winstmaximalisatie en aandeelhouders, bepleit Jan-Paul Rutten, directeur van de lokale Gulpener Bierbrouwerij.
Sven Kramer geeft startsein Sven Kramer Academy Tilburg
Op zaterdag 1 oktober vond de officiële kick-off van de Sven Kramer Academy Tilburg plaats op de Ireen Wüst IJsbaan. De opening was onderdeel van de Jumbo Foodmarkt Schaatsdag. Sven Kramer gaf het startsein voor de start van het nieuwe schaatsseizoen. De eerste 50 deelnemers van de lesreeks voor kinderen kregen een clinic en een meet & greet met Kramer.
Only for Men kledingsponsor Almere City
Met ingang van dit seizoen worden zowel de staf als de spelers van het eerste team van Almere City FC gekleed door Only for Men. De modewinkel en de voetbalclub hebben een overeenkomst getekend voor de komende twee jaar.
Willemijn van Hussen van Tambr: 'Audio is de lijm tussen al je content'
Willemijn van Hussen is co-founder van Tambr Sonic Branding. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt zij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over hoe je merk te versterken met audio. Een korte kennismaking.
Marvin Jacobs van Airborne: 'Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag'
Marvin Jacobs is Creative Director en co-founder van audio agency Airborne. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt hij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over het geheim van een goede branded podcast. Voor wie ‘Professor Podcast’ niet kent een korte kennismaking.
[column] De Britten the Queen, wij Oranje
Vorige week maandag werd koningin Elizabeth begraven en eergisteren plaatste het Nederlands voetbalelftal zich voor de Final Four van de UEFA Nations League. Twee gebeurtenissen, die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Hoewel, ieder voor zich, zijn zowel ‘the Queen’ als Oranje commerciële mega-attracties.
Rijksmuseum en Philips: Kunstluister als nieuwe podcastserie
De serie Kunstluister heeft volgens het Rijks als doel ontspanning te bieden of stress te verlichten door te luisteren naar mensen die een bijzondere relatie hebben met een kunstwerk in het Rijksmuseum.
Specsavers houdt oog op eenzaamheid
In het kader van de Week tegen Eenzaamheid (van 29 september tot en met 6 oktober) zet Specsavers zich voor het tweede jaar op een rij in om eenzaamheid bespreekbaar te maken in haar winkels.
McDonald's biedt biebpas aan
Tijdens de Kinderboekenweek (5 t/m 16 oktober) vinden kinderen in alle 259 McDonald’s restaurants naast een boekje of speeltje in hun Happy Meal ook een pasje voor een jeugdlidmaatschap bij de bibliotheek.
Nederlandse Loterij tien jaar hoofdsponsor TeamNL
Nederlandse Loterij is de komende tien jaar hoofdsponsor van TeamNL. In het Arnhemse GelreDome hebben 28 sportbonden namens TeamNL de overeenkomst bekrachtigd.
Circus.nl partner World Padel Tour
Het online casino en betting platform Circus.nl heeft zich voor minimaal de aankomende twee edities als Official Betting Partner verbonden aan de World Padel Tour Amsterdam Open.
Pierre Bokma gezicht nieuwe Alzheimer Socks-campagne
Met deze campagne worden sokken verkocht om geld in te zamelen voor onderzoek door het Alzheimercentrum Amsterdam naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie.
Onderzoek: sponsoring goed doel levert meeste imagowinst op
Voor bedrijven is samenwerking met een goed doel het meest lucratief voor het opkrikken van de reputatie. Sponsoring in de cultuur-, sport- en evenementensector heeft in de regel minder de potentie van imagowinst.
Winst outdoormerk Patagonia aan klimaatdoelen geschonken
Oprichter Yvon Chouinard van Patagonia geeft zijn bedrijf weg en doneert de winst voortaan aan het tegengaan van klimaatverandering. Aanvankelijk overwoog Chouinard nog een beursgang.
Nomineren voor Dutch Podcast Awards 2022 van start
Vanaf maandag 19 september 2022 kan iedereen zijn favoriete podcasts nomineren via podcastawards.nl. De finale vindt plaats op 14 november in Hilversum.
VriendenLoterij hoofdsponsor Nederlands Film Festival
VriendenLoterij wordt hoofdsponsor van het grootste filmevenement van Nederland: het Gouden Kalveren Gala 2022. Al sinds 2012 kunnen deelnemers van de VriendenLoterij jaarlijks een gratis bezoek brengen aan het Nederlands Film Festival.
Too Good To Go voor 4e jaar op rij meest inspirerende organisatie
Tijdens de 1e editie van ‘Impact on the Beach’ in Scheveningen - georganiseerd door strategisch adviesbureau Synergie - zijn de ‘Inspirerende 40 van 2022’ en de ‘25 Ones2Watch’ bekend gemaakt.
Super early bird-tickets voor The Dutch Podcast Conference beschikbaar
Op dinsdag 1 november 2022 vindt de allereerste editie van ‘The Dutch Podcast Conference’ plaats. Place to be die dag is B Building in Amsterdam. Super early bird-tickets zijn beschikbaar tot en met 16 september 2022, Early bird-tickets tot en met 30 september.
Ontzilt zeewater uit schappen AH na kritiek: 'greenwashwater'
Rap nadat Albert Heijn pakjes ontzilt Noordzeewater presenteerde, haalt de retailketen het product alweer uit de schappen. Er is niet alleen kritiek op de verpakking. 'Het merk is 2046x duurder dan prima kraanwater.'
Gazelle komt met DRS-zone in duinen rond GP Nederland
Zandvoort had afgelopen weekend bij de Dutch Grand Prix een groen mobiliteitsplan, waarbij fiets en OV centraal stonden. Een goed moment om met fietsenmerk Gazelle in te haken. En zo konden duizenden fans met een Gazelle-fiets, keurig in oranje gespoten, in colonne richting het circuit.
Jumbo viert winst Zandvoort met nieuw schaalmodel auto Verstappen
Supermarktketen Jumbo viert de tweede opeenvolgende winst van Max Verstappen tijdens de Dutch Grand Prix met een spaaractie voor haar klanten: liefhebbers kunnen vanaf 14 september sparen voor een schaalmodel van de nieuwste RB18 raceauto met het kenmerkende racenummer 1, inclusief Dutch Grand Prix 2022 helm.
Agency Red Panda Works start met Stichting Bij De Bron
De Amsterdamse marketing agency Red Panda Works is gestart met Stichting Bij de Bron. Met deze stichting wordt geld opgehaald bij bedrijven om dit vervolgens te investeren in lokale initiatieven voor kinderen, zoals zomerscholen.
Zoom officiële Communications Partner van Oracle Red Bull Racing
Oracle Red Bull Racing en Zoom Video Communications kondigen een nieuw partnership aan waarin het communicatieplatform van Zoom geïntegreerd wordt in alle activiteiten van het Oracle Red Bull Racing-team. De bedoeling is om de prestaties te verbeteren en de betrokkenheid met de fans te verhogen.
Haas F1 Team en Ziggo Sport sluiten partnership tijdens Zandvoort
Ter gelegenheid van de Grand Prix van Nederland sluit Ziggo Sport een partnership met het Haas F1 Team. Het oranje logo van de sportzender staat dit raceweekend in Zandvoort op de halo en de spatborden van beide raceauto’s.
Vivianne Miedema, Martin Garrix en Kwebbelkop gamen voor War Child
Game-beurs GameForce komt in actie voor War Child. Een maand lang laten streamers zien wat zij in huis hebben tijdens een Mario Kart toernooi om geld op te halen voor kinderen in oorlog. Ook War Child-ambassadeurs en friends Martin Garrix, Vivianne Miedema, Britt Scholte, Quinty Misiedjan en Chef’Special racen mee.
SportsLink wordt 'LinkedIn voor de sportwereld'
SportsLink, een nieuw online platform voor de sportwereld, is op 27 augustus gelanceerd tijdens een presentatie bij WePadel in Haarlem. Op SportsLink kunnen sporters, sportexperts en bedrijven een profiel aanmaken om zichzelf online te profileren.
Enterprise Car Sharing & Rental partner Amsterdam Fashion Week
Enterprise Car Sharing & Rental is de officiële mobiliteitspartner van de Amsterdam Fashion Week. De modeweek vindt plaats van 31 augustus tot en met 3 september.
Stadswijk Utrecht opent 'craamkamer' voor bomen
Cartesius Utrecht, een groene stadswijk in Utrecht opent een Craamkamer, speciaal voor het opkweken van bomen en planten en hergebruik van bestaand groen dat straks een nieuwe plek zal krijgen.
[De zomer van] Niels van Weerdenburg: 'We hebben besloten voorlopig niet meer te vliegen in verband met het milieu'
Niels van Weerdenburg is oprichter van en director bij Artivist - ‘kunst met een maatschappelijk doel en een activistisch tintje’. De kunst - van betaalbare posters tot exclusieve collectors items - is te koop en geïnspireerd op de zeventien Sustainable Development Goals. De 100% netto winst gaat naar een goed doel in het verlengde van het artwork.
Nizar Ben Messaoud van Calvé en Hellmann's: 'Als marketeers kunnen wij consumenten helpen om voor duurzame producten te kiezen'
Nizar Ben Messaoud is Brand Manager Dressings bij Unilever en verantwoordelijk voor de merken Calvé en Hellmann’s in Nederland. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing