Martijn Keesmaat van Hooghoudt: 'Merken vinden het lastig om in deze tijd relevant te zijn'
Martijn Keesmaat is Directeur Marketing, Sales en Innovatie bij Familiedistilleerderij Hooghoudt. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over ‘hoe een fout een meesterzet bleek’. Ter kennismaking reageert hij op een aantal steekwoorden.
SBS6 en Radio 10 mediapartners Alpe d'HuZes
Op donderdag 2 juni besteden Hart van Nederland en Shownieuws op SBS6, en Ekdom in de Morgen op Radio 10 aandacht aan Alpe d’HuZes. Talpa Network biedt op radio en tv, en online een platform voor de verhalen van de deelnemers.
PowerrrActie zamelt geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur
Op woensdagmiddag 1 juni 2022 vindt de PowerrrActie plaats: kinderen zamelen geld in voor Jeugdfonds Sport & Cultuur door hun talenten te laten zien. De actie markeert de start van een langdurige ondersteuning van dit goede doel door Danoontje.
UITSLAGEN ESPRIX 2022: Goud voor Hak en Apenkooi Events
Honderdtwintig marketeers, strategen, producers en creatieven kwamen gisteren, donderdag 18 mei, bij elkaar voor de uitreiking van de Esprix Awards in het Felix Meritis. De grote winnaars waren dit jaar Hak met Het helpende bord en Apenkooi Events met Unmute Us, die ieder twee keer werden bekroond en allebei een gouden award in ontvangst mochten nemen.
Natwerk lanceert negende nummer voor 'Bekijk het Mauritshuis met je oren'
Voor het negende nummer van ‘Bekijk het Mauritshuis met je oren’ schreef Goldband het nummer ‘Psycho’. De band liet zich na een bezoek aan het Haagse museum inspireren door een eeuwenoud werk van Jan Brueghel de Oude en Hans Rottenhammer.
Nederlandse Loterij keert 50,4 miljoen euro uit aan Nederlandse sport
De Nederlandse Loterij heeft bekend gemaakt in 2021 in totaal 188 miljoen euro aan afdrachten uitgekeerd te hebben. 118,4 miljoen euro ging naar de Nederlandse Staat, 19,2 miljoen euro naar achttien verschillende goede doelen en 50,4 miljoen euro naar de Nederlandse sport.
[CMO] Lotte Heijnis (AGU): 'We gaan van product sec naar meer beleving en emotie'
Lotte Heijnis, senior brand manager AGU en inmiddels 6 jaar aan boord, was al eerder CMO bij AGU, fabrikant van regen- en fietskleding en fietstassen in Alkmaar. Haar huidige rol als merkenbouwer en sponsormanager past haar echter beter.
Dossier Contentmarketing
Is er nog marketing buiten contentmarketing? Een kort TikTok-filmpje, maar een podcast van 40 minuten kan ook. Of een longread van 10 minuten, een how-to op YouTube, foto’s op Instagram. Allemaal vormen van contentmarketing met als doel de aandacht te trekken én vast te houden. Hoe bepaal je wat je waar plaatst? Kun je elke content op elk kanaal kwijt? Contentspoiler: aan het einde van dit verhaal helaas geen eenduidig antwoord.
TikTok officiële sponsor Uefa Women's Euro 2022
Entertainmentplatform TikTok is de wereldwijde partner van Uefa Women’s Euro 2022. Het doel van de partners is om de voetbalcompetitie van deze zomer te promoten en. De nieuwe samenwerking bouwt voort op het partnership van de Uefa Euro voor mannen in 2021.
Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.
Nederlandse topdarters bij Toto Dart Kings
Met ingang van de Premier League in Glasgow - vandaag 12 mei - maken vijf Nederlandse topdarters deel uit van een nieuw team. Initiatiefnemer Chris Woerts brengt Raymond van Barneveld, Dirk van Duijvenbode, Michael van Gerwen, Danny Noppert en Vincent van der Voort samen in de Toto Dart Kings.
SAN ondersteunt weer Embassy of Dutch Creativity
Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft wederom besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te steunen. Deze 'ambassade' is de handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale festival voor creativiteit aan de Cote d'Azur.
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: 'We willen de sustainable leader in de markt blijven'
Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens Nima Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken.
Hartstichting en O'Neill lanceren HRT-label
Met het nieuwe label HRT brengen de Hartstichting en surfkledingmerk O’Neill een eigen kledinglijn op de markt. Een deel van de opbrengst gaat naar de Hartstichting.
'Biecht' Derksen valt verkeerd: Toto en Stella stoppen bij VI
Toto en Stella stoppen direct met hun sponsoring van het praatprogramma Vandaag Inside naar aanleiding van het ‘kaarsverhaal’ van analist Johan Derksen.
Renault premium partner Roland Garros
Renault is een 5-jarige samenwerking aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros. Met ingang van komend toernooi dat van 16 mei tot en met 5 juni 2022 wordt gehouden, is Renault de nieuwe premium partner van Roland-Garros.
Rapper Snelle nieuwe hoofdsponsor Go Ahead Eagles
Rapper Snelle is de nieuwe hoofdsponsor van Go Ahead Eagles. De partijen zijn een sponsorovereenkomst aangegaan voor één wedstrijd, namelijk die tegen Vitesse op zondag 1 mei 2022. Maar behalve drie punten willen Go Ahead en Snelle ook zoveel mogelijk geld inzamelen voor onderzoek naar de Ziekte van Batten.
SD Worx sponsort vrouwenwielrennen: 'Een sport die teamgeest en diversiteit omarmt'
In 2021 is SD Worx hoofdsponsor geworden van de beste vrouwenwielerploeg ter wereld volgens de UCI ranking, en dit voor de duur van vier jaar. Kobe Verdonck, CEO van SD Worx, en Danny Stam, teammanager van Team SD Worx over deze samenwerking en de ambities van het team.
Meesters op de fiets
Speciaal voor de Tour de France van 2022 brengen Team Jumbo-Visma en AGU een Limited Edition Tourshirt uit waarin de ploegen vier weken lang door Frankrijk gaan rijden. Kijkers wereldwijd zullen de meesterwerken van Rembrandt, Vermeer en Van Gogh herkennen.
[column] Je kunt beter tweede worden
Misschien win je wel het meest als je tweede wordt. Althans, als je het bekijkt vanuit de ogen van een optimist die het grotere plaatje kan zien. Ik ben tweede kind in mijn gezin en nostalgisch als ik kan worden, is dat een van de mooiste prijzen die ik ooit in ontvangst heb mogen nemen. Met vriendelijke dank aan mijn ouders en uiteraard ook de nummer 1 in dit verhaal: mijn zus.
G-STAR Foundation ontvangt leadership award
De G-Star RAW Denim (GSRD) Foundation heeft de 2022 Lotus Leadership Award ontvangen ‘ter ere van hun bijdrage aan de empowerment van vrouwen en gendergelijkheid in Azië.’
SponsorRingen na 2 jaar weer live uitgereikt
Na afwezigheid van 2 jaar door de coronacrisis zijn maandagavond 11 april in het Postillion Hotel in Amsterdam de SponsorRingen 2021 weer live uitgereikt. Johan van der Zanden van Albert Heijn is de nieuwe Sponsorpersonality van het jaar en er was een speciale Ring voor Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix.
Philip Christiaans en Joep Linssen (Brownies&downieS): Hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf
Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk.
Zeeman sponsor voorrondes NK Knikkeren
Om kinderen te stimuleren om weer naar buiten te gaan, organiseert Zeeman op woensdag 13 april de landelijke voorrondes van het Nederlands Kampioenschap Knikkeren.
Sponsorovereenkomst Knaken en Botic van de Zandschulp
Knaken is vanaf april de nieuwe sponsor van tennisser Botic van de Zandschulp. Beide partijen tekenen een samenwerkingsovereenkomst voor één jaar.
Sc Heerenveen drinkt voortaan water uit Dopper
De Friese club gaat de strijd aan met plasticvervuiling als onderdeel na een duurzame voorzet van selectiespeler Siem de Jong. ‘Wegwerpwaterflessen? Niet voor ons’ is het nieuwe motto van sc Heerenveen.
Amstel Gold Race trekt prijzengeld M/V gelijk
Nederlands enige klassieker, de Amstel Gold Race, is na 2 jaar afwezigheid weer klaar voor de start op zondag 10 april, met publiek en een evenwichtiger prijzengeldverdeling. In Valkenburg werd dinsdag 5 april namelijk tijdens de perspresentatie bekendgemaakt dat het prijzengeld van vrouwen en mannen volledig gelijkgetrokken is.
SodaStream redt één miljoen zeeschildpadden in april
SodaStream heeft zijn Earth Day-campagne 2022 gelanceerd, met Baywatch-ster David Hasselhoff in de hoofdrol. Met een knipoog naar zijn rol in de tv-serie uit de jaren 90, vertolkt Hasselfhoff opnieuw een strandwacht. Alleen toont hij deze keer hoe je zeeschildpadden het leven kunt redden.
Met Startschotgala is festivalseizoen geopend
Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de organisatie van onder andere Zwarte Cross en Mañana Mañana, trapte het festivalseizoen af met het Startschotgala. 'Eén ding is zeker: men is het feesten nog niet verleerd.'
DHL Parcel sponsor en logistiek partner van nationale vrouwenteams
DHL Parcel is sponsor en logistiek partner geworden van de Nederlandse nationale vrouwenteams voetbal, hockey, volleybal en handbal. Niet eerder stapte een sponsor zo groot in de vrouwensport. Het partnership draagt de naam #SameDream.
Beyond Meat officiële partner van Apenkooi Events
Door de samenwerking wordt Apenkooi de eerste festivalorganisator in Nederland die een volledig plantaardig food court aanbiedt.
EuroParcs lanceert commercial met John de Wolf en Jan Boskamp
Feyenoords hoofdpartner EuroParcs lanceert een commercial met hoofdrollen voor Feyenoord-iconen John de Wolf en Jas Boskamp met zijn rode zwembroek. De heren gaan samen op vakantie naar EuroParcs.
Jumbo neemt groter belang in Gorillas
Mississippi Ventures, het investeringsfonds van Jumbo familie Van Eerd, neemt een financieel belang in Gorillas. Daarnaast wordt Gorillas voor meerdere jaren een belangrijke cosponsor van wielerploeg Team Jumbo-Visma.
FuturumShop steunt honderd goede doelen
FuturumShop gaat honderd goede doelen ondersteunen. Om die reden is de FuturumFoundation opgericht. Klanten van de online shop voor wielrenners en mountainbikers kunnen zelf hun eigen goede doel nomineren.
[interview] Kia rijdt eigenzinnige marketingkoers
Terwijl corona menig marketeer deed verstarren en marketingacties voorlopig in de ijskast verdwenen, bleef Kia in de afgelopen twee jaar onverminderd krachtig communiceren met zijn doelgroep. Er werd bovendien een nieuwe merkidentiteit gelanceerd en aan het einde van de rit mag het Koreaanse automerk zich comfortabel op de Olympus nestelen met kersverse awards voor de Zakenauto (Niro) én Elektrische auto (EV6) van het Jaar.
Mijn Marketing: Zoë Snijder van Hooghoudt
Zoë Snijder woont in Amsterdam en werkt sinds augustus 2021 als marketing manager bij het Groningse familiebedrijf Hooghoudt, waar zij ‘een ontzettend leuk team van zes marketeers aanstuurt.’
ING blijft tot 2028 hoofdsponsor Nederlands voetbal
De KNVB en ING hebben vandaag hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met 2028. Daarmee blijft ING ook de komende jaren hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van de OranjeLeeuwinnen tot de jongste welpen.
De Vrienden van Amstel Live nu in mei
De Vrienden van Amstel Live is terug met een extra concertreeks. In Amsterdam werd dinsdag 22 maart aangekondigd dat de grootste Amstel kroeg van Nederland dit jaar alsnog opengaat in mei.
Max Verstappen-effect: miljoenen nieuwe Formule 1 fans
De populariteit van Formule 1 is in de afgelopen vijf jaar met 27% gegroeid binnen Nederland. De drijvende kracht daarachter is vooral de deelname van Max Verstappen. Ook de sponsoren van Verstappen profiteren van de groeiende populariteit.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing