Unieke participatie Samsung bij bioscoopthriller APP

Unieke participatie Samsung bij bioscoopthriller APP
  • Sponsoring
  • 13 mrt 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Fan

Wie naar de Nederlandse thriller APP gaat, kan tijdens de film op zijn smartphone of tablet een parallelle verhaallijn volgen. Tijdens sleutelscènes komen de twee verhaallijnen op het witte doek onverwacht samen.

De thriller APP is vanaf 4 april in de Nederlandse bioscopen te zien. Bioscoopbezoekers kunnen van te voren via www.appdefilm.nl de second screen-app Iris downloaden op hun smartphone of tablet. Vervolgens worden zij tijdens de film op het tweede scherm verrast met intrigerende foto's, geluiden en extra scènes die synchroon lopen met de film. De content op het tweede scherm is slim in het scenario geïntegreerd, waardoor de thriller een nieuwe dimensie krijgt. Omdat een goede internetverbinding niet altijd beschikbaar is in de bioscoop, is geen internet nodig om de parallelle verhaallijn op het tweede scherm te volgen.

'Wij willen mensen nieuwe mogelijkheden laten ontdekken, elke dag weer. Deze wereldwijde primeur van second screen functionaliteit in een bioscoopfilm past daar perfect bij', zegt Geert Mol, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland. 'De second screen functionaliteit voegt echt veel toe aan de beleving. Het is verrassend te ervaren hoe twee verhaallijnen op het grote doek en op je smartphone of tablet natuurlijk samenkomen.'

De bioscoopthriller APP gaat over de psychologiestudente Anna Rijnders (Hannah Hoekstra) die zich na een verkeersongeval -  waarbij haar jongere broer Stijn (Alex Hendrickx) verlamd is geraakt - opsluit in haar eigen virtuele wereld. Ze is verslaafd aan apps, social media en haar Samsung smartphone. Na een wild feest, waar ze zich weinig van kan herinneren, ontdekt Anna dat een onbekende op haar GALAXY SIII een mysterieuze APP heeft geïnstalleerd, die antwoord geeft op alle vragen die ze heeft. Niet alleen op wetenschappelijke en historische vragen, maar ook vragen over haar persoonlijke leven en dat van vrienden. Als ze via de scherpzinnige APP cryptische teksten en codes ontvangt, die samenhangen met de plotselinge en raadselachtige dood van mensen uit haar omgeving, dringt langzaam maar zeker het besef door dat het meer is dan een handige APP.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken