Definitief besluit Vacansoleil om te stoppen

Definitief besluit Vacansoleil om te stoppen
  • Sponsoring
  • 15 mei 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

In een persverklaring bedankt Vacansoleil het team en de ploegleiding en geeft ze onderstaande verklaring.

Vacansoleil is in 2013 voor het zesde jaar actief als sponsor in het professionele internationale wielrennen. De beslissing om in 2009 te starten met een eigen team, een team dat de toen al bijna veertig jaar oude naam van Vacansoleil mocht dragen, was primair gedreven door onze bedrijfsdoelstelling om de bekendheid van de merknaam Vacansoleil vooral paneuropees snel verder uit te bouwen. Vacansoleil verkoopt haar luxe campingvakanties namelijk niet alleen aan Nederlandse en Belgische vakantiegangers, maar heeft ook verkoopkantoren en -kanalen in tien andere Europese landen. Op basis van zeer uitvoerige analyses hebben wij gekozen voor de wielersport als paneuropees platform.

Wij wisten dat wij een keuze maakten voor meerdere jaren. 2013 is een organisch keuzejaar; ons driejarig contract met het Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team loopt aan het einde van dit jaar af. Recent hebben wij vastgesteld dat Vacansoleil begin 2013 haar doelstellingen Europees reeds gehaald heeft en inmiddels overtreft. Slechts één -maar wel een belangrijke- markt blijft daarin achter: de Duitse. Ondanks het feit dat de wielersport in Duitsland de op twee na meest beoefende is heeft de grote terughoudendheid van de grote Duitse media in hun berichtgeving over de wielersport de inspanningen van de welwillende Teams en hun sponsoren daar de afgelopen jaren niet volledig tot hun recht laten komen. Deze terughoudendheid lijkt vooralsnog aan te houden. Nu realisatie van onze doelstellingen qua naamsbekendheid een feit is gaat Vacansoleil haar geplande vervolgstrategie in. TV gaat daarin als voornaamste communicatieplatform fungeren.

Bewegend beeld is het meest geschikt om ons (vakantie)product goed uit te leggen. Daarom kiezen wij voor verdere internationale uitrol van platforms als het bekende, al twaalf jaar op zaterdagavond op RTL4 draaiende Nederlandse TV-programma Campinglife. Campinglife is een gesponsord programma en wordt gefilmd op Vacansoleil-campings, bij Vacansoleil-stacaravans en -tenten en met echte Vacansoleil-gasten. Dat is de grondslag voor onze beslissing om eind 2013 te stoppen met onze sponsoring van het Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team.

Het wielrennen in de breedte blijven wij op een aantal vlakken wél ondersteunen.Wij hebben in de afgelopen jaren van binnenuit het professionele wielrennen nóg beter leren kennen – niet alleen als sponsoren maar ook als mensen. Van de complexiteit, de dramatiek, het doorzettingsvermogen van de topsporters en begeleiders van ons Team én van de heroïek van het professionele wielrennen als allesomvattende sport zijn wij zeer onder de indruk geraakt. In een bij tijd en wijle zeer turbulente wereld heeft het Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team een absolute topprestatie geleverd: In drie jaar is dit Team van pro-continental naar Protour gegroeid en inmiddels een vaste waarde in het WorldTour-peloton geworden.

In vijf jaar tijd zijn al 281 podiumplaatsen gehaald, waarvan 75 overwinningen. Dat schrijven wij niet alleen toe aan het talent en de schier grenzeloze strijdlust van de renners. Alleen in een entourage van zeer professioneel en gepassioneerd management, begeleiding en technische ondersteuning komen jonge en getalenteerde renners tot topprestaties.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken