Lichte daling sponsorinkomsten PSV

Lichte daling sponsorinkomsten PSV
  • Sponsoring
  • 8 okt 2013 @ 10:23
  • 27626 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

PSV zag in het seizoen 2012/2013 de inkomsten uit sponsoring met 250.000 euro dalen naar 18,07 miljoen euro. Oorzaak hiervan ligt volgens PSV met name in de economische crisis. Dat blijkt uit het dinsdag gepubliceerde financieel jaarverslag.

Ook de stadionexploitatie leed een verlies van 1,9 miljoen euro. Met name in de Business Club constateert PSV dat het MKB voelbaar last heeft van de crisis. Door de onzekere economie is de belangstelling voor dit concept minder groot dan voorheen. De inkomsten uit merchandising stegen met 1,1 miljoen door vooral de verkoop van kleding. 

De omzet steeg van 58,1 miljoen euro naar 62,4 miljoen en het resultaat kwam uit op 0,3 miljoen euro positief. Daarmee heeft PSV na een aantal jaren van operationeel verlies over het seizoen 2012-2013 weer winst gemaakt. 

In het seizoen 2012-2013 heeft PSV samengewerkt met de volgende Business Partners: Philips (hoofd- en shirtsponsor), Freo (shirtsponsor), Bavaria, BDO, Driessen HRM, De Lage Landen, BANNING Advocaten, Menzis, Mercedes-Benz, Nike, Oad Reizen, Rabobank en VDL en met de volgende sponsors: BAM, CSU, Heijmans, Topsupport/St. Anna Ziekenhuis en Martin Glas.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken