Rabo verlengt sponsorcontract met Stedelijk Museum
- Sponsoring
- 27 jan 2014 @ 16:23
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 27 jan 2014 @ 16:23
- Redactie Sponsoring
Hoofdsponsor Rabobank Amsterdam verlengt de eerdere driejarige sponsorsamenwerking met het Stedelijk Museum. De bank draagt de komende vier jaar bij aan grote tentoonstellingen en investeert ook in de educatieve projecten van het museum. Een van de eerste zichtbare uitingen daarvan is de Rabo Familiedag in het Stedelijk in het voorjaar van 2014.
Karin van Gilst, algemeen directeur Stedelijk Museum: ‘We zijn blij dat Rabobank Amsterdam ons de komende jaren blijft ondersteunen. We zien het als een teken van vertrouwen en een vorm van waardering voor onze goede samenwerking. Verbinden, een van de hoofdthema's van Rabobank Amsterdam, sluit naadloos aan op waar wij mee bezig zijn. We zijn weer terug als culturele ontmoetingsplaats in Amsterdam en vinden het belangrijk om verwelkomend en uitnodigend te zijn voor iedereen. Kunst, kunstenaars en bezoekers van alle leeftijden en achtergronden ontmoeten elkaar als vanouds in het Stedelijk. Dankzij de Rabobank kunnen we projecten realiseren die een museumbezoek aan ons nog meer de moeite waard maken.’
Warm hart
Alphons Kurstjens, directievoorzitter Rabobank Amsterdam: ‘De Rabobank draagt kunst en cultuur een warm hart toe. Wij vinden het belangrijk om in Amsterdam de ontwikkeling, het behoud en de toegankelijkheid van kunst en educatie te stimuleren. Dit bepaalt voor een belangrijk deel de leefbaarheid en de aantrekkelijkheid van Amsterdam als vestigingsplaats.’
Families en onderwijs
De nadruk van de sponsorovereenkomst ligt specifiek op families en programma’s voor het basis- en voortgezet onderwijs. De Rabobank wil hiermee Amsterdamse kinderen die vanuit hun thuissituatie niet snel in een museum komen, een eerste kennismaking bieden. Zo maakt de bank het Familielab mede mogelijk, biedt het samen met het museum educatieve programma’s voor scholen en initieert de bank een jaarlijkse Familiedag in het Stedelijk. Ook kan het stedelijk door de ondersteuning van de bank jaarlijks een grote internationale tentoonstelling realiseren. Dit jaar is dat de grote overzichtstentoonstelling van Marlene Dumas die op 6 september van dit jaar opent. Dit is de eerste grote Europese tentoonstelling van haar werk in twintig jaar. Na het Stedelijk reist de tentoonstelling door naar Tate Modern in Londen en de Fondation Beyeler in Bazel.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing