Cobra Museum geeft Cobra Entrepreneurs obligatielening uit

Cobra Museum geeft Cobra Entrepreneurs obligatielening uit
  • Sponsoring
  • 21 mrt 2014 @ 07:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurEndorsementPartnership

Het Cobra Museum uit Amstelveen gaat obligatieleningen uitgeven als onderdeel van haar financieringsmix. Bedrijven nemen met het museum de verantwoordelijkheid om de vooraf vastgestelde bezoekersaantal te realiseren. Bij succes ontvangen de bedrijven hun inleg terug en een extra rendement van 10 procent.

De Cobra Entrepreneurs kopen elk een overdraagbare obligatie van 25.000 euro op naam. De eerste Cobra Entrepeneurs zijn Van Doorne, Volvo Bangarage Amsterdam en de Rabobank Amstel en Vecht. Zij hebben zich ingeschreven op het succes van From the Guggenheim collection to the Cobra Museum, een tentoonstelling die opent op 5 april.

Els Ottenhof zakelijk directeur van het Cobra Museum: 'Cobra Entrepreneurs past bij de nieuwe manier van cultureel ondernemen. Het is een blijvend onderdeel van de financieringsmix in de toekomst.' De tentoonstelling wordt ook gefinancierd door Het VSBfonds, SNS-REAAL Fonds, ZABAWAS, Turing Foundation.

Het Cobra museum voor Moderne Kunst in Amstelveen is sinds de oprichting in 1995 een voorloper in cultureel ondernemerschap. Het museum kent al jaren een eigen inkomsten percentage van ruim 60 procent.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken