Disney stopt sponsoring Boy Scouts vanwege homobeleid

Disney stopt sponsoring Boy Scouts vanwege homobeleid
  • Sponsoring
  • 4 mrt 2014 @ 08:40
  • 19286 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EndorsementMaatschappijEntertainment

The Walt Disney Company zet in 2015 een punt achter de sponsoring van de Boy Scouts of America (BSA) vanwege het homobeleid van de padvinders. Homoseksuelen mogen niet als groepsleider werken binnen de organisatie.

Disney doneert niet rechtstreeks aan de nationale organisatie van de Boy Scouts, maar sponsort haar werknemers die vrijwillig voor de organisatie werken. Die bijdrage mag niet meer aan de padvinders worden gedoneerd.

De richtlijnen die Disney hanteert voor dit vrijwilligerswerk verbieden dat de ontvangende organisatie discrimineert op basis van onder meer de seksuele geaardheid. Ook Intel, UPS en Lockheed Martin trokken eerder om dezelfde reden hun bijdrage aan de BSA in.

BSA reageert teleurgesteld. 'We vinden dat elk kind de kans verdient om deel uit te maken van de Boy Scouts. We zijn teleurgesteld in dit besluit omdat dit onze mogelijkheden om kinderen te bedienen beïnvloed', stelt BSA-woordvoerder Deron Smith.

Nog maar sinds 1 januari 2014 mogen homoseksuelen lid worden van de Amerikaanse padvinders. Het verbod voor homoseksuelen om groepsleider te zijn, bleef wel van kracht.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken